Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 2 januari 2013

Nytt år o nya tag!

Tjenixen!

Jaa, nu är det ett nytt år med nya möjligheter framför sig. Spännande att se vad 2013 har att bjuda på!

Förra året slutade blött o började blött.... efter att få ha en riktigt kall vargavinter så kom töväder o regn.
Himla trist när det blir som en vattnad rodelbana ute:(

MEN det är ju också bra för nu har snön smält ihop o idag när det var kallgrader så var underlaget perfekt för en prommis ner till åkern o vidare i skoterleden. Jag o hundarna gick i rask takt i nästan en timme o det var såå skönt!

Nu måste jag ta tag i "handtagen" som av nån underlig anledning har satt sig på höfterna.... Fy! Men har jag tur beror det på minskad ämnesomsättning pga att min ena sköldkörtel är borta:)
Det KAN väl inte vara all godis o mat man har smällt i sig i jul?????

Tja efter promenaden var jag skönt rödblommig o varm. Mattias som jobbat natt hade vaknat så vi drack kaffe o sen packade vi väskorna o for ner till Ockelbo.
Badhuset nästa!
Jag har ju svårt att simma med min axel, så jag höll mig i bubbelpoolen o sen drack vi kaffe. Bubblade igen o sen bastade jag. Skönt!
Emil var som en riktig dopping i vattnet o mer under än över:) Han simmade en hel längd i bassängen o det är nog all tid i poolen i Florida som gjort susen. Jätteduktig var han!

Isac var med kusin Jocke i Kungsberget idag o åkte slalom. Han hade också haft en toppendag. Hoppas vi kan åka upp en till sväng till Kungsberget o åka mer. Inte jag då men grabbarna. Det är en himla fin sväng att gå runt Botjärn, så jag o hundarna kan nog förlusta oss när dom glider nerför backarna.

Är mkt bättre i lederna och det är obeskrivligt skönt! Glad för varje minut o tar vara på all den tiden. Har pysslat med kaninerna o hästarna en lång stund ikväll. Jag är SÅÅÅ sugen på att prova rida lite på Isa med Mattias som ledare. Men nu är det isgata här utanför så hästarna for som bambi på hal is när jag tog in dem ikväll...  Hoppas det blir lite bättre så jag kan rida lite nån dag.

Nej, nu ska jag nog titta på lite kaninstamtavlor:)
Börjar bli dags att kika på vilka utställningar jag ska anmäla mina ungdjur av Svensk Pälskanin. Jag har två hanar o en hona o dom ser riktigt trevliga ut. Det är väl honan som kanske är lite liten bara.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar