Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 6 januari 2013

Söndag kväll!

Tjenixen!

Dagen började med riktigt disigt o det var rått o fuktigt ute. Inte riktigt vad min kropp gillar:(

Jag pysslade på inne o passade på att baka till Emils hockeymatch på lördag.

Sen var jag i stallet o pysslade o det är verkligen upp piggande! Jag glömmer allt annat o donar på med en det ena en det andra.
Idag passade jag på att kolla igenom pälsen riktigt på mina två viltgula dvärgvädurar som jag sparat. Kollade päls o hull o klippte klor. Dom är faktiskt inte så tokiga, aningen små o även sotiga men annars är pälskvalitén bra.
Men jag gillar deras huvuden o kroppsform. Så nu har jag satt killen i en egen bur så han ska få tränas lite att sitta på bordet o hanteras mkt mer.
Han har ju bott i "grabbkollot" i en stor utebur med andra överblivna grabbar:) Trodde han skulle bli mkt mer sotig o tänkte sälja honom som kelkanin, men nu ska han o syrran få chansen på utställning i februari. Jag har ju anmält mina Svenska Päls ungdjur, kan ju lika gärna ta med dv.vädurarna när jag ändå åker. Då får jag ju en riktig bedömning på dom o får dom inte så bra poäng så säljer jag dom till sällskap.



En glad överraskning fick jag hos hönsen idag!


Två ägg!!!

Nån av de äldre hönorna har nog börjat värpa igen o det är ägget i mitten, överst är ett äldre ägg som är större, sen det längst ner är från en av unghönorna. Det är litet o det brukar de vara när de börjar lägga ägg. Har tyckt att de sett lite rödare ut i kammarna o tänkt att det kanske börjar bli dags och ändå blir man SÅÅÅ himla glad när det kommit ägg! Så nu kanske jag slipper köpa ägg om mina damer kommer igång efter vintervilan. Egna ägg är ju bara såå goda!!!

På em. tog jag o Mattias en promenad efter vägen med Carro o Nicke.
Terrorusslarna fick stanna hemma. Dom var ute med mig länge när jag fixade i stallet så dom var nöjda ändå. Skönt att gå med dem i koppel efter vägen. Det är lite knaggligt i skogen o nu är det nog inte riktigt hållbar skare heller när det är mildare.

Nej, nu blir det lite TV o mysa. Har nyss haft främmande o suttit o pratat en stund med svärföräldrarna.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar