Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 31 januari 2013

Mer torsdag...

Tjenixen!

Skriver lite till för det har ju varit så glest ett tag:)

Gick ut o mockade o gjorde klart till hästarna. Sen fick fåren liter påfyllning av hö o så gav jag dem morotsbitar. Dom älskar morot! Är väldigt nöjd med mina trevliga gestrikefår!!!
Miga har satt juver, så det är nog dags om nån vecka. Därmed är inte Ato pappa till dessa utan hon blev tjuvparad vid baggrymmningar i höst innan jag köpte henne. Det är egentligen positivt, för det kan ju vara så att det kan bli något som jag kan spara då utan att byta ut Ato.
Ato är en liten kille, men så himla trevlig. Nu när jag har M3 status på mina får så kan det vara lite knepigt att få tag på ny avelsbagge. Så vi får väl se vad som kommer ut o när, så får jag kolla med Anita då om vad det kan vara för kavaljer som varit framme osv.

Efter stallet så tog jag o hundarna en promenad. Vi gick ner till skoterleden o följde den till "Åbergsåkern".
Det var lite trist väder, grått o +1 grad, men väldigt skönt väder att gå i.
Kom då ihåg att jag tvättat stalljackan o då tog jag ur kopplet jag hade i fickan...
Med Nickes tokrus efter skotern förut i minnet, så gick jag höger på åkern och följde ett skoterspår som gick över den, men inte skoterleden. Hoppades att skoterspåret skulle gå mot vårt hus... men icke.

Så det var bara att kliva ur spåret o ut i obanad terräng. Gick ca 1,5 km genom skogen o bitvis gick det upp på halva låret med snö!
Jäklar vad jobbigt det var att pulsa!!!


 Här är vi nästan hemma och det är mkt mindre snö på stigen, för här har vi gått tidigare i vinter.
 
 


Men rätt skönt när jag kom hem, rödblommig o svettig o hundarna var trötta.
Så här sött sover Fia o Mimmi nu:)
Tänk att vi haft Mimmi här sen mitten av december. Kommer att bli tomt när hon åker hem!


Har duschat nu o det känns härligt.
Troligen mindre härligt i höften o knäna i morgon, men det tar vi då.

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar