Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 11 januari 2013

Oj redan fredag!

Tjenixen!

Inte så mkt att skriva om här hemma. Jag är rasslig i kroppen o då är det bara "måstena" som görs o sen ligger jag mest däckad. Trist!

I morse när jag var på väg ut i stallet ringde Mattias.
-Det pep som sjutton nere i skrubben i morse!!!

Jag skyndade mig in i skrubben där äggkläckaren står o lyste med ficklampa för att se ordentligt. JO, mycket riktigt så var det tre småttingar ute ur äggen!!! :)




Vilken glad början på morgonen!
Det är inte dygn 21 förrän i morgon, så dessa hade tydligen bråttom ut.

Hästarna släpptes ut o det var inte mysigt ute.... Blåser som attans o snöar lite grann. -5 grader kallt så det biter i kinderna. Har kommit en dryg decimeter snö i natt.

Orkade inte mocka utan gick in o tog kaffe o Alvedon. Bra för att komma igång!
Väckte grabbarna o skjutsade dom till skolan. Sen gjorde jag stallet klart o gav alla kaniner o fåren. Nu slappar jag o tror jag måste ta nån starkare värktablett.... Tur jag är ledig idag. Blir väl sängen. Ev. kanske jag följer med Anna till Sandviken en sväng. Skönt när jag inte behöver köra!

Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar