Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 4 januari 2013

Fredag!


Tjenixen!

Igår var det snorhalt här på gården! Hästarna for som bambi på hal is och det var riktigt läskigt!!!
Men de kom ut i hagen med hela ben o ingen skadade sig. Fy vad otäckt det är när det är så himla isigt.

När jag kommit in o fixat kaffe så var det så här vackert ute:


En helt magiskt vacker himmel! Synd att batteriet till "riktiga" kameran var på laddning, men det blev bra fast detta är taget med mobilen.




När jag fixat iordning mig lite så var jag ner till Högbo en sväng. Så himla roligt att få träffa Shania o prata lite. Inspekterade nyrenoverade smådjurshuset på Högbo Bruk o det var toppenfint!!!

Åkte hemöver o kände mig så frussen. Men vi hade ju stått i stallet o pratat en lång stund så jag trodde det var det.
Tog en promenad med hundarna, mockade åt kaniner o hästarna. Dvs. det vanliga pysslet.
Men sen när jag kom in så blev det sängläge. Det började snöa..... så det var väderkärringen i mig som protesterade.... gick inget vidare med uppsägningen.

Idag så gick jag ut o städade ytterligare en kaninbur o sen fick hönshuset sig en duvning. Tja, det var ju en historia i sig själv... När jag höll på att kratta ihop o skulle skotta ut allt på golvet så blev det ett satans liv på hönsen! De två ungtupparna flög över huvudet på mig o ut genom dörren. Det var visst en Fia som hoppat in i hönshuset!
Jag skrek till henne o jagade ut henne med krattan. Skrek till Nicke som tänkte ta min vackra lavendeltupp! Sen till Mimmi o Fia som siktade in sig på röda tuppen! Puh, båda klarade sig! Hundarna backade undan när matte kom utfarandes med krattan i högsta hugg o utmanade den som tänkte kröka en fjäder på nån av tupparna!

Tur man inte har några grannar som ser en säger jag bara!!! :)

Sen in o bytte om o tvättade av mig. Åkte lite halvofräsh till Åmot o bästa Anna för en kaffetår. Men hon fick ingen kram;)
Länge sen vi sågs så jag var lite sällskapssjuk!






När jag kom hem gick jag lös på Mimmi!
Hon hade ju en mohikanrand på ryggen med lång sträv päls. Den har jag ryckt bort det mesta av. Blev inte klar för axeln värkte så jag fick ge mig. Men det blev riktigt bra faktiskt. Om jag får säga det själv:)
Ska fortsätta en annan dag. Tog o klädde mig o tog koppel med. Hundarna for som galningar o vi gick genom skogen till skoterleden. Gick den till Kent o Stinas lada o sen Bladmuren hem. Blir ca 3 km o en jätteskön prommis. Bra med lite "vägpromenad" så hundarna får gå i koppel o lite lättare för lederna. Hade knäskyddet på ialla fall, så jag tror inte jag svällde mer i knät.

Nu har jag duschat o micrat popcorn. Nu blir det fredagsmys!

Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Marie,Teo ;Berra.5 januari 2013 kl. 14:15

    Hej
    Då har hon samma päls som Berra,han har också väldigt långa sträva hårstrån,precis på ryggen som du beskriver.Teo har kortare hårstrån.
    Men tänk vad denna kille är full i bus..han är så rolig!Kram

    SvaraRadera