Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 6 februari 2013

Oooonsdag!

Tjenixen!

Ja, så var min arbetsvecka avklarad o i morgon ska jag nog bara vila. Är så trött i kroppen. Förmodligen pga väderomslag mest varje dag. Somnade i em. efter jag fixat stallet o promenerat med hundarna. Bara så trött o slut, men sen började det blåsa som attans, så det är väl det jag känner av.
Uppsägningen som väderkärring funkade visst inte så bra...

MEN jag har ändå nytt jobb på G!
Blir längre resor o jag ska jobba mer timmar, men det ska bli såå otroligt roligt med detta jobb. Ett drömjobb!!!
Ja, jag ska bli smådjursskötare/ansvarig på Högbo Bruk. Finns inte så många sådana jobb o jag är väldigt lycklig att jag har lyckats fått det!
Mkt tack vare att Shania lagt goda ord om mig till sina chefer. Så det ska bli en otroligt rolig vår o framtid med mitt nya jobb.

Miga är redo för lammning.
Gjorde iordning hennes lammbox i förrgår o då smet hon självmant in i den o gjorde sig hemmastadd. Men det var ju bra för då kunde hon äta sitt kraftfoder i lugn o ro och behövde inte trängas med de andra. Men hon såg för rolig ut när hon trängde sig igenom grindarna jag höll på med o ställde sig i boxen. Sen gick hon ett varv o liksom checkade av boxen o sen tittade hon på mig som att: Det här blir bra det! :)
Jag satt o myste med henne på eftermiddagen o hon har blivit väldigt lugn o står mest, en speciell känsla, men det känns att dom liksom varvar ner när det är dax för lammningen.
Tittade till henne nu ikväll efter jag tagit in hästarna. Hon har inte börjat krafsa o bädda än, men hon är full i juvret o hon har släppt bäckenbanden. Så i morgon eller övermorgon har vi nog våra första små gestrikelamm.

Nej, nu ska jag nog krypa ner. Mattias tittar på fotboll så jag har TV:n i sovrummet att titta på. Är inte så förtjust i fotboll på TV.....

Ha det gott!
Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Marie, Teo och Berra.8 februari 2013 kl. 07:12

    Hej Oj vad kul!Grattis...Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya jobbet! Så roligt! Det passar dig säkert finfint!

    Kram/Eva o Bea

    SvaraRadera