Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 3 februari 2013

Trött idag...

God morgon!

Sitter här med min mugg med kaffe o plickar runt på datorn.

Är trött o sliten i kroppen efter gårdagen. Clion var jättejobbig för jag fick liksom styra emot hela tiden när den halkade omkring på vägen. Det gör att mina axlar värker så f-b idag.... mest den högra. Men hästarna är utsläppta o jag får ta o mocka senare.

Har tittat igenom kaninernas poängkort ordentligt. Är såå nöjd!
Även dv.vädurarna har bra på kropp, typ o storlek, de är i mindre storlek men det är enbart positivt för de har tendens att bli för tunga.
Det är färgen de har åkt ner på och där var det en chansning med en madagaskar färgad hane jag lånade o parade Inez med. Men madagaskar på gul kan man få sotat och det fick jag...
Så jag ska para om min fina viltgula Inez med japantecknade hanen och hoppas det blir nån bra tecknad där.
Den jättefina jag har har jag ju lyckas märka fel så hon går inte att ställa ut:(
Man lär så länge man lever!

Mina svenska pälsar är jag såå stolt över. Där blir det några kullar i år och jag hoppas jag kan få nån fler som intresserar sig för denna underbart trevliga ras. Det är så sorgligt om de ska försvinna. Det är bara ett 50-tal kaniner kvar av denna ras.

Idag ska jag inte göra så mycket känner jag. Får ta igen mig o vila och hoppas jag blir piggare till em.
Sussie kommer under dagen o hämtar Mimmi.
Blir tomt utan henne!
Men jag förstår att de längtar efter sin lilla hund, och lite skönt att "bara" ha våra hundar också. Men vi är så gärna hundvakt till "våra" hundbarn! Är en förmån att få rå om dom lite o lära känna dem ut o in.

Nej, lite påtår o en alvedon så blir det nog bra!

Ha en fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar