Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 2 februari 2013

Stolt o glad!

Tjenixen!

Ja, lite skadad är man nog:)

Hade klockan på ringning 6,20. Släppte ut hundarna o satte igång kaffebryggaren. Efter frulle ut o lastade in kaniner i transportburar o 7,20 åkte jag mot Bergvik.
Snorhalt ute o jag åkte i Mattias lilla tvålkopp till bil:(
Min är på verkstaden o den blev kvar över helgen för de fick fel grejor till den. Har istället en lånebil,  en superfin Volvo C30 årsmodell -12 som gått 1200 mil. Superfrän bil!
Men inget för varken kanin eller hundnördar då lastutrymmet är lika med 0.

Så det var bara att stuva in kaninburarna i Clion o ge sig iväg. Tänk rodelbana så förstår ni hur jag kände mig.... en for man hit, en for man dit.... men jag höll typ 55 km så jag inte slank i diket.
Så ser ni en Clio o blir förbannad över att det är pensionärer ute o luskör..... Bli inte irriterad!
Det KAN vara jag som är ute! Och är det ändå en pensionär -då är dom förnuftiga som inte kör fortare i en sån skitvinterbil!

Ja, hur som så kom jag upp till utställningen i tid. Lastade in mina kaniner i deras burar. Stod o tittade länge på alla vackra kaniner som domarna dömde.
Intressant att se alla olika raser som var där o i olika färger o modeller. Sen började jag frysa o jag tycker det är dötrist att "bara stå". Så när de ropade att de gärna ville ha nån som kunde bära kaniner upp till domarna så de som burit nästan hela dagen skulle få rast så gick jag o "anmälde mig". Alla tunga raser var klara så det var bara dv.vädurar o hermeliner kvar.
Riktigt roligt att få göra något!

Mina egenuppfödda Svenska pälskaniner tyckte jag ju var fina. Men sen vet man ju aldrig hur domarna tycker... Men när så poängkorten kom på dom skyndade jag mig nyfiket dit o kikade. En fick 94 poäng o Hederspris!!! Yippie!!!
Det var Carl som jag kanske tyckte var lite sämre än Calle.. men Calle fick 93,5 p och bättre poäng på färg men sämre på kroppsform.
Skit!
För jag drog ner lite på hans kraftfoder för två v. sedan för jag tyckte han börjde bli aningen rund o var rädd att han skulle bli för tung. Nu vägde han på den nedre skalan, så nu ska jag göda på honom igen o visa igen den 10 mars!
Carls syrra fick också hon 93,5 p så hon ska också få ett nytt försök den 10:e. Även om jag är jättenöjd med 93,5 p för det är riktigt bra när jag är så ny på det här med utställning o inte riktigt vet hur man ska göra med hull, träna dem på bord osv.
Men alla fick fullt på kondition, vård o sundhet o skötte sig så fint vid all hantering o på bordet så det känns jättebra.
Jaa, jag är verkligen såå himla nöjd o glad över mina fina kaniner!!!

Dv.vädurarna var dock som jag trodde, inte bra i färgerna. Så de får bli kelkaniner istället. Ska sätta ut annons på dem o jag hoppas nån vill ha en trevlig liten kanin.

Nu har alla djur fått vatten o hö och Mimmi är badad. Hon måste ju lukta gott när matte o lillmatte kommer o hämtar henne i morgon:)

Ikväll ska vi fira med pizza!
Mattias har åkt o jobbat så jag åker väl i lånade röda faran:)

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar