Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 10 februari 2013

Söndag!

God morgon!

Tyckte det kändes milt i morse när jag släppte ut hästarna.... När jag kom in kollade jag termometern o den visade på -9,2
Hm, man har nog börjat vänja sig med kylan!


Vi har haft en lugn helg o mest myst. Isac hade en olyckshändelse i fredags på skolan när de åkte madrass. Han ramlade av o slog i framtänderna i skaren så en bit gick ur hans ena framtand. Stackaren!
Mattias skjutsade honom till tandläkaren så de lade på nån hinna o vi har tid på måndag så de ska laga tanden. Han har lite svårt att äta o tycker det är obehagligt. Fullt förståligt!


I fredags var Anna o Nova hit o vi hade lite fredagsmys. Anna hade supergoda hembakade kaffesemlor med till kaffet. Inte alls söta o små i storleken, helt underbara!!!
Hundarna busade runt o jösses vad Bärry har växt! Han har blivit stora killen så fort.


Sen springer jag väl mest o kollar Miga. Hon är helt klar o släppte bäckenbanden för tre dagar sedan. Det brukar vara ett tecken att det är dags, men hon håller igen..... Men jag har satt upp en värmelampa i hennes box och jag går o kollar henne med jämna mellanrum. Men nu får hon faktiskt klämma ur sig nåt! Jag är såå nyfiken!!!

Fina Miga!



Nu ska jag gå ut en sväng med Carro på promenad o träna lite. I morgon ska det snöa hela dagen, så idag får man passa på att vara ute.

Sally kom igår också. Mattes mysiga lilla vovva!
Hon trivs nog bättre hos svärföräldrarna, men åh vad glad hon blir när hon kommer hit! Hon o Fia myste i sängen med mig när jag vilade igår em.


Här är det dock Fia o Nicke som myser med mig!
 
Nej, tror jag ska ta och gå ut, annars blir jag bara sittandes o kommer mig inte för....
 
Ha en riktigt fin söndag!!!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar