Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 13 november 2009

Fredag em. den 13:e!!!

Tjenix! Oj, vad dålig jag varit o skriva denna vecka... Men det har varit så mycket och jag har varit knackig. Det är nån förkylning som spökar i kroppen o vissa dagar har jag sån värk i örat o det trycker i ögat på samma sida, så det är väl nåt med bihålorna igen kanske. Annars är allt bara bra. Har tänkt mycket denna vecka på kommande operation och tiden efter den... Satte till och med ut annons på Frida, men jag tog bort den igen. De flesta som ringde (o det var många) ville ha henne till avel trots att jag skrev lindrigt exem. Jag är inte så säker på att man ska avla på en häst med exem.... Så att gå här o "drälla" eller någon annan stans o drälla... -Då får hon gå kvar här! Så får vi se, jag älskar att pyssla med hästarna och det får väl vara så sålänge sen får tiden utvisa om jag kan rida längre fram. Vi har också börjat fundera på att köpa en ny rottis. Funderingarna satte fart för vi såg annons på tikvalpar som var kvar i en kull. Men efter noggrannare eftertanke så är det inte vad vi har tänkt oss. Vi är helt överrens nu om att det blir en rottis som ska vara 8 v. och efter arbetsmeriterade föräldrar. Nu har vi sett en kennel som har valpplaner våren 2010, så jag har mailat o visat intresse. Ska ringa dem söndag när Mattias är hemma så jag kan prata i lugn o ro. Det är linjer o hundar som jag gillar mycket och även uppfödaren vet jag väl vem det är så det känns helt rätt för oss. Hade ju tänkt para Carro ivår, men den tilltänkta hanen blev dessvärre sjuk o nu är han inte tillgänglig i avel mer. Jättetrist! Sen vet jag inte om jag orkar ha någon fler valpkull på ett tag. Hälsan kommer i första hand och ska vi ta en kull valpar så vill jag kunna ge dem rätt start, annars får det vara. Så nu inväntar vi om det blir någon rottisvalp till oss i vår, annars får tiden utvisa om jag ändå väljer att para Carro nästa vinter. Ikväll är det fest på brukshundsklubben. Det blir grekisk buffé o sen lekar antar jag. Har inte varit så aktiv på klubben nu när jag haft valpar i huset, så det ska bli jättetrevligt att åka upp o träffa lite hundvänner. Ha en riktigt trevlig kväll! Kram Erica

1 kommentar: