Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 21 november 2009

Hökfan:(

God morgon!
En bild på min vackra orkidé som jag fick av Linda o Raaw när hon kom på besök. Tusen tack igen för denna vackra blomma!
Det känns redan nu att det blir en underbar dag idag! Tänk, idag ska vi få sol:) Man tror det knappt förräns man får se den. Men det är blå himmel ute, hade nästan glömt hur den såg ut bakom alla gråsvarta moln.
Hökfan ja.... igår var han hit på återbesök. Jag hade släppt ut hönsen en stund mitt på dagen. Mattias såg att nåt var på tok på baksidan. Jovisst, där satt han i egen hög person med min favorit unghöna till sen lunch:(
Jättetråkigt!!! Men gjort är gjort, nu får vi stänga en liten rastgård åt dom, så att hönepönorna ialla fall kan gå utanför dörren utan att behöva sätta livet som insats. Jag VILL ju ha dom gåendes lös på gården, men jag vill heller inte att dom ska bli hökmat. Så en rastgård där dom kan vara när vi inte har uppsikt kan väl vara en medelväg ett tag.
Själv har jag varit rätt knackig några dagar... men det är ju ingen nyhet. Nu hoppas jag att jag får besked om operationen snart, så man vet hur o när o kan planera därifrån.
Ska bara vara ute o njuta av denna dag o pyssla med djuren idag. Kanske köra Titti en sväng, det var så längesedan. Ska plocka lite granris till blomlådorna o kaninerna idag också. Nu börjar man känna att man vill göra lite julfint. Har faktiskt tovat lite stentomtar. Dom blir riktigt mysiga. Tänkte göra nåt med mossa utanför dörren o ställa dit tomtar o lyktor. Hade tänkt få tag i en gammal pinnstol o lägga mossa på sitsen o sen sätta ljus i stolen o ställa tomtar på den. Få se om jag får tag i nån gammal stol bara.
Ja, nu ska jag ta en påtår med kaffe så man kommer igång. Dagen känns full av möjligheter nu när solen ääääntligen ska komma på besök! :)
I morgon kommer Bubbels matte o hämtar henne. Så igår var jag o förnyade hennes vet.besiktning. Det var UA även denna gång o Tessan tyckte hon var en pigg o trevlig valp. Teo fick också vara med, det är bra miljöträning o en kort biltur är ju aldrig fel det heller.
Gosebebbarna mina! Tänk att dom snart flyttat allihopa. Det blir tomt, men ändå så härligt att dom får komma till sina riktiga hem.
Tack för alla mail om era valpar. Det värmer! Alla valpar verkar trivas otroligt bra i sina hem o deras mattar o hussar verkar vara så nöjda. Det känns otroligt bra ska ni veta. Jag blir såå glad o varm i hjärtat när det dimper ner lite om er vardag.
Kram på er! Ta till vara på denna underbara lördag nu:)
//Erica

1 kommentar:

  1. Åh, vad tråkigt med dessa rovfåglar!!!!
    Hoppas ni slipper fler attacker = )

    Ha en skön måndagskväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera