Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 16 november 2009

Härlig måndag morgon!

Jag är sååå glad!!! Efter jag släppt ut hästarna o fixat med mockning o matat kaninerna så gick jag för att kolla hönsen. Dom verkade pigga trots gårdagens händelse. Tyckte jag hörde något utanför luckan, så jag gick ut o tittade. Där är min bruna unghöna!!! Stackarn måste ha varit otroligt rädd eftersom hon inte vågade sig fram igår. Men nu var hon hemma igen. Vilken lycka! Oj, vad hungrig hon var, sen hoppade hon upp bredvid Maja o syskonen och hon sover nog hela dagen idag:)
Pratade med Anna på Askelons kennel igår. Verkligen en underbart trevlig människa. Det blev ett långt samtal om hundar, mindre bra hundar, linjer mm. mm. Tycker att hon har väldigt sunda tankar om rottisaveln o det är därför vi gärna vill köpa en hund av dom. Sen känns det himla bra med närheten till dom.
Vi har tingat en tikvalp o håller tummarna för att det blir en åt oss. Ser verkligen fram mot det! Tanken är att vi ska tävla i både bruks o lydnad. Sen vill vi såklart ha en trevlig familjemedlem som är med på allt här hemma. Jag ska försöka få Mattias att engagera sig i spåren, så han kan gå dem åt mig. Man får ju ha hjälpförare i brukset, så det är något jag ska ha till både Carro o valpen. Nån som är sugen på att gå med Carro? :) Med henne är det en bit kvar tills hon är startklar i högre vad gäller lydnaden. Spåret är det inga problem med, hon är helt underbar i arbetet. Spårnoga o liggmarkerar apporterna jättebra.
Imorse fick valparna följa med på en liten skogspromenad. Dom går lösa för att lära sig att följa med o hålla koll på mig. Koppelträning ska vi ta itu med snart också. Idag var dom jätteduktiga o hade stenkoll på mig, samtidigt som dom ska klättra över stock o sten. Dom är för härliga mina små bebbar. Vi känner oss väldigt privilegade som får ha förtroendet att ha dessa två kvar ett tag längre.
Nix, nu ska jag göra lite nytta. Lite tvätt som ska hängas. Ska jag o posta Vickans brev o sen ska jag o valparna åka upp till Lingbo o hälsa på Anna o Boss. Hoppas hon inte glömt att vi ska komma idag:)
Lägger ut en bild på "Teo" när han sitter på Carro, visst är han söt! Vet att hans familj räknar dagarna nu.
Ha en riktigt skön dag i grårusket! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar