Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 29 november 2009

Seg söndag...

Go eftermiddag! Tja, idag är det grått, trist, kallt o lite regn... kan inte bli sämre:( Igår hjälpte Mattias mig att fixa klart hönsens rastgård. Den blev bra tyckte vi, men hönsen verkade inte lika imponerade.... Dom är ju van att gå lösa! Men nu ska dom åtminstone kunna sticka ut näbben utan att behöva bli hökmat. Idag har jag bara gjort det nödvändigaste... sen har vi tagit det lugnt. Skulle ha ringt Erica o varit ut o spårat med hundarna. Men jag orkar inte... har fått ont i halsen, så jag måste vila så det inte blir värre. Förra julen hade jag bihåleinflammation o tappade smaken, inte roligt när man ska äta julmat:( Så nu ska jag kurera mig! Ostarna jag o Stina gjorde blev jättegoda! Såå gott med egen ost att ha på smörgåsen. Hoppas vi kan göra det till nästa jul också, skulle vara en underbar tradition. Nix, nu ska jag leta fram staken, ja adventsljusstaken, vad annars?:) Mattias o grabbarna har åkt o köpt korv med bröd. Vi ska göra en eld ute o grilla korv. Sånt gillar grabbar! Själv äter jag nog min inne... Det är urtrist ute! Trevlig advent! Kram Erica

1 kommentar:

  1. Go´kväll!
    Japp, det är en ullhöna (brun) med på bilderna = )
    Det var så mysigt att stå och titta på gänget när dom var ute i dag = )

    Var det svårt att göra ost??

    Ha en fortsatt skön kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera