Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 4 november 2009

Onsdag kväll...

Tjenix! Måste skriva några rader fast det värker så f-bannat... Nu har lilla Beauty By North flyttat till sitt nya hem i Älvsbyn utanför Piteå. Åh, vilka underbara människor hon får bo hos! Det känns såå himla bra när valparna har såna underbara hussar o mattar. Lilla Bea hade skött sig exemplariskt på hela den långa bilresan, men ....-hade ni trott nåt annat om mina små underbarn?? :) I morgon flyttar lilla Boss till sitt nya hem. Det var meningen att jag skulle ta alla valpar o åka dit med honom och få luncha med Anna. Nu har Mattias dessvärre mekat sönder sin bil o väntar på div. delar som inte kommer.... så han måste ta min bil i morgon o själv är man billös... Men alla som vet vad som var under våren -Jag är van att vara billös! Ja, så nu kommer Boss matte hit i stället o det är ju lika trevligt det. På söndag kommer Brown Bears familj och Blond Beautys familj o hämtar dem. Jätteroligt men då kommer det att bli tomt här hemma. Nix, nu ska jag gå o ta in hästarna strax. Det är tydligen snö på G! Ja, fick jag bestämma så kunde snön gärna vänta tills 2:a advent och sen försvinna igen efter alla helger. Men det är ju mycket ljusare ute med snön också... Ja man har ju ialla fall inget annat val än att gilla läget. Emil hjälpte mig i stallet idag. Han är för go! Sen tog han en ridtur på Titti alldeles ensam!!! Jag var o kliade på fåren när han kom tillbaka. Hörde nåt som lät iskogen,... trodde han trillat av. Men icke, där kom Titti travandes o Emil skrattade i högan sky:) Han tycker det är jätteroligt att "skumpa" på Titti. Hon är verkligen världens snällaste lilla ponny! Mattias hjälpte mig att halma i fårens vindskydd i em. Så nu har dom nästan en halvmeter tjock halmbädd att mysa i om det blir dåligt väder. Kvigorna har bara ätit upp halmen tidigare o skitat ner så mycket därinne. Men idag for dom till dom evigt gröna ängarna. Jätteskönt att ha det gjort. Så snart blir frysarna fulla så dom nästan är runda:) Åt alldeles färsk lever idag. Med kokt pot. o löksås med grädde o lingonsylt -underbart gott! Idag ringde de från skolan. Isac hade gjort en volt i en lövhög o landat på huvudet o hade värk i nacken, ryggen o huvudet. Mest var han nog rädd. Vi hämtade ialla fall honom o då var han lite duven. Men efter att han vilat här hemma så var han lite piggare. Men fy vad rädd man blir! Nix, nu är det kväller:) Var rädda om varandra! Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Tur att det gick bra trots volten i lövhögen = )

    Hoppas dom lovat för mycket när det gäller snön. Jag väntar gärna till 1:a advent innan jag vill ha snö = ))))

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hoppas teet smakar bra = ))))

    Ha en skön fredagskväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera