Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 17 november 2009

Skitväder :(

Ua, vad trött jag är på detta regnande o gråväder. Skittrist!
Imorse kom Boss hit. Matte jobbar hela dagen så jag har turen att få vara valpvakt. Jätteroligt! Först fick han vara med mig o hundarna i stallet medans jag gjorde klart med mockning o grejade lite. Hm, Anna skulle ha sett honom..... Både Sally, Carro o Frasse (kaninen) for omkring i stallet o Boss efter såklart. Ja, jag har ju torv i Fridas box... behöver väl inte förklara närmare hur den blöta Boss blev efter att ha farit runt där inne:) HEMSK!
Ja, när jag var klar så gick jag in o hämtade Teo o Steffi. Gick en skogsprommis med helga gänget. Gud så härligt! Som ett lämmeltåg efter mig:)
Var till Stina på en fika idag också. Jättemysigt att få prata lite. Vi ska göra ost nästa vecka. Det ska verkligen bli jätteroligt!
Ja, sen har jag pysslat lite med hönsen. Nu måste dom vara inne mer på dagarna, så jag har halmat lite o fixat med godismat så dom har sysselsättning när dom inte kan gå ut så mycket. Fast en stund är dom ialla fall ute o sträcker på benen riktig.
Ha en fortsatt trevlig dag! Kram Erica
Bilder på min unghöna och från promenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar