Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 7 maj 2010

Fredag:)

Tjenix!
Nyss hemkommen från sjukhuset o har fått cortisonsprutor. Nu hoppas jag att mitt knä blir bra så jag kan ut o lägga spår med Carro!!!
Ska försöka vila nu i em. en stund. Igår bakade jag till valpträffen vi ska ha på söndag, ska baka lite bullar också, men det får nog bli i morgon. Ser fram mot att få träffa alla valpar!!! Som det ser ut nu så är det bara Bea som inte kan komma pga. sjuk husse. Krya på dig Staffan! så får vi ses längre fram istället.
Sitter o googlar om ankor... Vet inte vad som är bästa nybörjar ankan... Vill ha en anka som värper lite ägg, är snäll o trevlig o vacker att titta på. Och som inte är helt vattentokig:) Det jag läst om Blåanka så är de trevliga men lägger mindre ägg än gul anka. Myskankor verkar behöva minst vatten att lalla i... Det är väl inget problem med vatten på sommaren. Men det verkar krångligt att ha en balja på vintern... Hur har folk sina ankor på vintern?? Tips mottages tacksamt!!!
Nix, nu ska jag dricka kaffe, sen blir det sängen o en trädgårdstidning.
Igår köpte jag två superfina klematisar på Coop. 49:- st! En jättefin vit o en mörkt lila med dubbla blommor. Sååå fiiina!!!
Ha en riktigt Trevlig Fredag em!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Mina ankor jag har nu är blandras!
    Om allt går som det ska kommer jag att sälja ällingar framöver!

    Har ju ägg i kläckaren och dessutom ruvar 3 stycken ankhonor = ))))

    Kram Lena

    SvaraRadera