Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 9 maj 2010

Valpträff!

Gokväll!
Idag hade vi valpträff med Sallys småttingar. Jag hade inget speciellt på schemat, utan vi tog en promenad o hundarna fick busa lite under kontrollerade former nere på åkern. Det är ju koppeltvång nu, så jag ville inte att hundarna skulle fara runt som tokar i skogen:)
Alla valpar har vuxit till sig o blivit så himla fina. Mysan -Blond Beauty, är lite större än de andra, men bara för att hon är lite högre på benen än de andra. Steffi -Bubbel Gum, är lite mindre än Sally, men annars är alla rätt jämna. Helt klart ser man könsprägel redan på grabbarna, de är lite fylligare i bröst o huvud. Alla fick vara lösa mer eller mindre, Steffi bara med kopplet på för hon löper.
De skötte sig så himla bra, jag blev alldeles varm innombords. När hundarna var nöjda o fått busa av sig, så knallade vi hemmåt. Jag hade förberett lite fika som vi tog på altanen också pratade vi massor av hund. Vädret var faktiskt härligt, lite kallt mot em. när solen försvann, men inget att klaga på.
Jag hade en toppendag idag! Tack snälla Anna för lyktan o Marie för blomman.
Nu är resten av djuren nattade o även grabbarna, så nu ska även jag krypa till kojs:)
Tack alla mina underbara valpköpare för att ni kom idag!
I höst måste vi träffas igen:)
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar