Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 16 maj 2010

Söndag 16 maj

Tjenix!
Åh, vilken tråkig dag:( Regnet vräker ner från en helgrå himmel o det känns i varenda led i min kropp.... Men det skulle bli bättre mot em. så jag hoppas på det.
Igår var det underbart. Vackert o varmt. Jag var på brukshundsklubben på morgonen för att skriva på dagens brukstävling. Fick även ha koll på grejorna i uppletanderutan till högrehundarna. Sen kom Annika o böt av mig o skrev efter lunch till elithundarna. Var lite paj i knät som vanligt, så det var skönt att slippa vara där hela dagen.
Vi var ute hela dagen o fixade o grejade här hemma sedan. En sväng till Åmot o kollade in Maria o Thomas nya hus, riktigt rustobjekt. Ställde av en spånbal hos Tese också. Frida såg så nöjd ut i sin hage med lite grönt i. Hon hade inte ens kollat in hagkompisen bredvid när de släpptes ut första dagen, det fanns ju gräs att äta:)
Mot kvällningen kom Lena förbi o hämtade sina lättklädda damer. Så nu bor de där de ska. Jätteroligt att få träffa Lena "live"! Blev skönt med lite mindre höns, det räcker med mina. Nu kanske tuppen blir lugnare, han såg helt förvirrad ut ett tag över alla nya "fruar" som anlände:)
Mina kycklingar fick flytta ut i sommarhönsgården igår. Skönt för dem att ha stort o rymligt med massor av grönt att springa o picka i, o leta mask, o annat gott för en kyckling:)
Avrundade dagen med grillad kycklingfilé o klyftpotatis som avnjöts på verandan. Helt enkelt en toppendag.
Nu har vi precis proppat i oss lunch. Gjorde en het kycklingpaj -Supergott! Nu hoppas jag att det blir uppehåll så vi kan gå o kolla beteshagen till fåren.
Lite bilder från gårdagen. Mina fina påsk o pingstliljor som jag grävde ner utanför växthuset i höstas blommar så vackert nu. Emil körde fyrhjulingen helt själv igår. Stolt som en tupp!!!
Ha en bra dag!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Superkul att träffa dig också = )
    Det är ju bara Stefan som haft den förmånen tidigare!
    Damerna har levererat 3 ägg i dag = )
    Så glad!
    Hoppas det går bra med dina 4 damer.

    Kram lena

    SvaraRadera