Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 5 maj 2010

Onsdag morgon...

Isbar o Blommekycklingarna får vara ute när vädret tillåter!
Carro fick jobba lite med griniga tackan Tia...De är svåra när de har små lamm!
Tjenix!
Trött o sliten i kroppen idag. Var o hämtade kyckling till Siw i måndags o igår körde jag ut kött. Jag stortrivs med mitt jobb, men det blev många timmar på två dagar o det sätter sina spår. Så idag är jag ledig o i morgon efter jobbet ska jag till Lena o få massage.
Ska nog göra en uppletanderuta till Carro idag så hon får träna mer på det. Sen ska jag be Mattias lägga ett spår. Mitt knä är inte nå bra, så jag försöker undvika att belasta för mycket. På fredag ska jag till rema o få cortison, så jag försöker stå ut tills dess....
Imåndags hade jag Frazze o Gozan med ner till Salbohed. Mötte upp deras nya matte där o hann med henne för en snabb fika o rundtur på deras gård. Där får de det jättefint! ***Tack Annika för gott fika!!! ***
Superhärliga höns hade hon gåendes på gården, gula Orpington, sååå himla fina! Som bulliga mulliga tanter i mamelucker ser de ut:) Hoppas jag kan få tag i en sån höna eller två nån gång. Höns är väldigt beroendeframkallande!!! Men det är ju roligt att ha raser som man vill skaffa "sen" behöver ju inte allt bli "nu".
Nåt jag skulle vilja ha här på gården är ett Myskankspar. Mamma har ankor som kommer upp på gården o äter o de ser nästan precis ut som våra Myskankor, fast mammas är nog större. Härliga djur! De lägger hyfsat med ägg o ruvar gärna fram en kull ällingar också. Inte behöver de lika mycket vatten att slaska med som andra ankor heller... Det är ett stort +! Så vi får väl se om jag hittar några ankor framöver, vet nån om ett par så hojta till:)
Nix, nu ska jag gå ut o gå en sväng med hundarna. Det är rätt fint ute nu o verkar inte blåsa så hemskt som det gjorde igår. Ska titta till kycklingarna o kaninerna. Av de 5 Isbarkycklingarna är det bara en jag är säker på att det är en tupp. Av de 4 Blomme, tror jag också en är tupp. Men det kan nog ändra sig när de växer till sig. Både Rosmarin o Agnez har ungar o vill ha lite färskt gräs att smaska på:) Ålli har fått flytta ut i sin utebur så han verkar trivas med det.
Ha en riktigt fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar