Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 2 maj 2010

Söndag kväll!

Santos, en av hundarna som var med igår.
Vackra Teo! Alsjöbergets Best Commander, en bild från i mars.
Tjenix!
Igår var det Aussieträff på brukshundsklubben. Vi var 8 hundar som kom tror jag. En salig blandning av ålder, färg o typ. Jätteroligt att träffa alla! Vi fikade, tränade lydnad o även en sväng till skogen för ett spår blev det. Carro skötte sig jättefin i spåret, det var ett ca 800 m med 7+slut. Hon fixade rutan men sen slog hon mkt. i spåret o missade nog pinnar i början, sen gick hon rätt bra. Vi fick 4 + slutet så det är väl OK med tanke på att det var länge sedan vi gick ett spår o detta var i jättetorr terräng o jag tror det var nästan 2 tim. gammalt.
Tusen Tack Lennart för att du lade ut spår till oss!!! En toppengod lunch som mättat en skogshuggare avnjöt vi, också den hade Lennart fixat. Tack också till Annika o Liz som tog tag i att ordna denna träff.
Idag blev det en sväng med Frida o Sally följde med. Härligt!! Sen har jag planterat om lite plantor jag har på G o flyttat ut dem i växthuset. Det var överfullt i fönsterbrädorna inne:) Nu hoppas jag att de tar sig bra o blir fina plantor att sätta i land o urnor när frosten är över.
Marie ringde o berättade att de varit på utställning med Teo. Det hade gått bra o han blev tvåa sa Marie. Vaddå tvåa frågade jag. Jo, då berättade hon att domaren gillat honom och de fick kritiken: Valpklass Gävle BK 2 maj:
8-mån Charmtroll, en tilltalande helhet, vackert huvud o uttryck. Bra över o underlinje, välvinklad runt om. Rör sig mkt. bra när han vill. Välvisad, trevligt temperament.
1-1-1, HP, BIM. Domare: Pernilla Olsson
**********Yeeees!!! Ni är bäst!!! Åh, vad jag är stolt!!!**********
Det var deras allra första utställning, både Marie o Teos, så detta gjorde ni såå himla bra. Tänk vilka fina valpar Sally fick, jag är så himla stolt! De är fina både på in- och utsidan o alla har så himla bra mattar o hussar som tar tillvara på dem på bästa sätt! Nu ser jag fram mot nästa helg, då hoppas jag att alla (eller nästan alla) har möjlighet att komma o träffas.
Nu är klockan redan efter 20 så jag ska gå o ta in hästarna o först få Emil i säng.
Tack alla för era fina o uppmuntrande ord om mig o djuren. Det värmer!!!
Ha en underbar kväll!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Vilken snygg hund du har kort på här ;). Kul att få träffa dig och fina Carro. Hoppas vi ses flera gånger. Ha de så bra.
    Liz & Zanto

    SvaraRadera