Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 23 maj 2010

Inte vår dag idag....

Tjenix! Klockan ringde 4:20... man funderar ju om man har alla hemma..?!? Att man ids gå upp i ottan, åka 17 mil till en brukshunsklubb i ihållande spöregn för att kliva ut för lydnaden o upptäcka att "fröken fin" minsann inte alls vill sitta i det blöta gräset.... -SUCK! Tja, vi hade startnr. 1 och jag värmde upp Carro med boll o massor av gotta för att få henne att sitta i halterna. Ligg var ju liksom bara borta. Ke? Hade hon aldrig hört det ordet förut o när jag försökte locka o trycka ner henne i gräset så såg hon sååå förnärmad ut. Lägg dig i gräset själv kärring: DET ÄR JU BLÖTT!!! tycktes hon säga. Tja, jag fick henne lite bättre till mods (och mig själv) och vi gick ut på första momentet: Fritt följ. Gick hyfsat. Hon släppte i en sväng, segt sitt o satte sig inte i en halt: 7 och 7,5 Inkallning med stå: Bra tempo, men långt stå o sen travad hon in..... 6,5 och 6,5 Frammåtsändande: många kommandon o vänder före grupp, snurr: 0 och 5 Krypandet: Avstår där vägrade fröken att ligga, så jag ville inte pressa henne utan avstod. Skall: Där flög hon iväg o skällde på domaren o sen ville hon inte vara tyst på tyst... 0 och 0 Hopp över hinder: Dk, sent sitt 7,5 och 8 Platsliggningen skulle vi göra efter skogen. Men eftersom jag var helslut i kroppen ioch med vädret o lydnaden inte räckte för godkänt, så valde jag att bryta. Har aldrig brutit någon tävling, men idag kändes det befogat. Hade 2,5 timma hem o nu är jag helslut. Vi ska ju åka på semester i övermorgon, så jag behöver energin till att fixa här hemma bättre än att gå spår o bli heldålig med en hund som tydligt talade om att hon inte ville idag. Så vi hoppas på bättre tur o väder nästa gång:) Ha en riktigt fin dag! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar