Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 13 maj 2010

Ledig Torsdag:)

God morgon! Nu är hästarna ute o det är mockat o klart. Nu börjar grabbarna vakna till liv efter en härlig sovmorgon. Ska dricka lite påtår, sen ska jag rida en sväng på Frida. Ikväll åker hon till Åmot o ska vara sällskap till Teses häst ett tag. Känns jättebra eftersom vi ska på semester två veckor o svärföräldrarna ska sköta allt här hemma. Det är ju pyssel med Fridas exemtäcke som ska på o av... Kommer heller inte hinna rida nå speciellt, det är ju mycket att förbereda inför resan. Sen ska jag ut o tävla med Carro! Så jag vill träna på med henne nu. Ska bli så himla roligt att vi hinner med en tävling nu i vår. Sen hoppas jag ju att hon löper i juni o blir parad då. Så då blir det väl inget mer tävlat i år, utan vi siktar på nästa år. Det är lite mulet idag, hoppas att det inte blir regn. För jag tänker lägga ett spår till Carro idag också. Igår lade jag ett ca 500 m med 6 + slut. Låg ca 2 tim. Hon spårade bra men slår rätt mycket, det gör att hon missar pinnar:( Men hon fick med 3+slutet o det är väl nästan OK... med tanke på att det är andra spåret i år. Ska lägga ett idag som inte ligger lika länge, kan tyvärr inte öka längden, mitt knä pallar inte med nåt mer... Suck! Tränade skall igår o det börjar lossna. Kul! Carro skäller ju aldrig, så det var svårt att hitta rätt "knapp" för att få igång det. Men nu börjar det komma igång så vi har nog ialla fall en 5:a på det nu. Ha en riktigt skön dag! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar