Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 30 mars 2012

Fredagsmyyys:)

Tjenix!

Kroppen överraskade med att vara pigg o full av energi idag:)
Gör ju en sååå glad!!!

Började med att skicka iväg grabbarna till skolan, sen åt jag frulle i lugn o ro. Staplade in lite ved o sen tog jag o vovvarna en härlig skogsprommis. Sally har inte så mycket markfrigång nu:) Men hon knatar på i sin egen takt bakom mig o leker med kottar o snosar runt i sin värld:)

Staplade lite mer ved när vi kom hem o sen målade jag kaninburar. Håller på att fixa burarna jag köpte från Lena så de ska vara fina o fräsha. Det är roligt när man har fint åt djuren o det går så mycket lättare o är roligare ett ha djur när allt är i bra skick o det ser fint ut.

När Mattias vaknat så hjälpte han mig att såga till golvskivor till burarna. Dessa målade vi en sväng o sen bytte vi om o åkte o handlade.Sen när vi kom hem fick golven en till strykning o även väggarna innuti fick vitfärg. Det blev lite mörkt i nedersta burarna tyckte jag, så med vita väggar innuti också blev det mycket ljusare o fräshare. Snyggt!
Nu ska det torka o i morgon ska jag spåna upp o göra klart i dem. För i morgon em. ska mina nyinköpta kaniner hämtas hem!

Ikväll har vi käkat tachos o dricker ett glas rosé. Vi gick en till skogsprommis med vovvarna innan vi gjorde kväller ute. Nu känner man sig nöjd o det är mysigt att ätit gott o dricka lite vin o bara vara!
Ska nog ta ett hett bad innan jag kryper ner o tittar på TV.

Ha en mysig fredagkväll!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar