Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 8 juli 2010

Doftar ljuvligt...

ROSA COMTE DE CHAMBORD -Doftar ljuuuuvligt!!!
ROSA PIMPINELL - STANWELL PERPETUAL, blommar i överdåd o luktar såå gott!
God morgon!
Gått runt o vattnat o min vackra Rosa Comte de Chambord står i full blom o doftar så ljuvligt att man går fler svängar förbi den bara för att njuta av doften. Sånt gör att batterierna fylls på med ljuvliga sommarminnen som man kan ta fram o värma sig med i vinter:)
En annan fin ros som också doftar härligt o blommar i överdåd är min Stanwell Perpetual. Den är också så enormt vacker nu.
Idag ska Mattias förhoppningsvis få klart landet där våra nyinköpta rosor ska få husera. Det blev många vändor till Bernö:) Men nu har vi:
Bassino, en röd miniros som jag planterat framför altanen.
Rapsody in Blue, en blålila superfin ros som ska ner i nya landet.
Allotria, så vacker röd rabattros, ska också ner i nya landet.
Hope for Humanity, Kanadaros som är mörkt röd med vita strimmor
Europeana, läcker röd färg som jag inte kunde motstå:)
och en vit Blanc Double de Courbert, en vresros som Mattias köpte... ska ner nån stans där jag inte behöver rensa runtom o sticka mig fördärvad... men den ska blomma enormt o dofta underbart.
Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar