Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 14 juli 2010

Mycket som händer....

Blommor i hundratal? Intense Cover
Som en karamell! Candy Cover
Ja, det blev några rosor o klematisar som skulle få plats i bilen:)
Hääärliga väninnorna på språng! Hann inte ens få med dem riktigt i bild, det var sikte på klematisarna här:)
Tjenix!
Nu har det hänt mycket, lite för mycket....
Vi börjar med det roliga! Igår var jag med Annika o Erika till Söderfors o handlade blommor. Jisses vad mycket fina rosor o klematisar de hadde där! Åh, först får man ha-begär o vill handla ALLT. Men man inser ju att det har man varken plats eller råd till, så då får man börja titta närmare. Vad passar hos mig? Vilken färg, zon mm. mm. Ja, jag fick med mig tre fiiina rosor hem o en supersöt klematis. Nu har jag börjat kika var jag ska ha nästa rosland... :-) För fler blir det! Tack tjejer för en rolig o underbart trevlig dag. Hoppas jag får följa med nästa gång oxå! Det var speciellt en som jag ångrar att jag inte köpte... Strawberry Ice -såå himla vacker!
Igår kväll var jag supertrött efter blomstershoppingen i denna värme. Himlars, bilen visade på +34 när jag åkte hem från Erika! Den sjönk lite, men bara till +32. Varmt! Tänk när man inte hade AC i bilen..... -ve o fasa!!!
Jag somnade nog innan huvudet landade på kudden vid 22-tiden. Hörde telefonen ringa senare, långt, lååångt bort. Det var vår granne som ringde o talade om att de sett 4 vargar på åkern mot Bloms!!! Jag har låtit hästarna gå ute sen Frida åkte, för att slippa lite mockning o för att det är skönare ute för hästarna på nätterna. Men i nattsärken kl.24 i natt var jag ut o tog in hästarna!!!! Tack snälla för att ni ringde! Isa brukar ju vara lite svårflörtad när hon ska in o försöka gå undan, men hon kom på en gång fram till mig. Undrar om hon känt lukten av vargarna? Fy, läskigt att de är här utanför på åkern. Även om man vet att de finns här ikring så blev det så definitivt nu... Fåren måste gå ute, jag har inte plats för dem i stallet, hoppas verkligen att ingen blir vargmat. Usch!
Tja, sen i morse läste jag på Facebook att svägerskans häst blev såld igår. De hann bara åka till Valbo så hände något i transporten.... Vetten fick åka dit, men hästen hade panik o gjort sig så illa att det inte fanns något annat val än att låta henne somna in på plats. Jättetråkigt för tjejen som köpt henne! Men jag hoppas för hästens skull att hon inte behövde lida så länge.
Ja, jag har ju funderat över att åka med Isa till en hingst för ombetäckning. Tankarna har gått om hur det ska bli att åka med sto o lilla fölis i transporten. Hur ska det bli att släppa in dem i flocken där osv. osv. Men nu känner jag att jag kan bara inte åka iväg med dem. Fy om något skulle hända. Jag kommer att oroa ihjäl mig....
Nej, nu lägger jag in lite bilder. Ögongodis från igår:)
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar