Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 7 juli 2010

Kväller....

Pust vilken varm dag o kväll... Nyss inkommen efter att ha tagit in hästarna. Sen blev det att ta med Carro o gå ut i stora beteshagen o fösa hem fåren. Det är två lamm som varit på rymmen hela dagen... inge roligt när de springer ut på vägen. Carro var superduktig o fick ihop hela flocken. Det är ju lite jobb med 18 st ulltottar:) Ulla var rejält envis o skulle minsann INTE bli hunsad av någon hund. Men Carro var superduktig o jobbade envist o skällde o högg mot Ulla tills hon gav sig. Duktig hund! Sen fick hon fösa alla hemöver o jobbade så himla bra fast det var så högt gräs så hon inte såg ett smack. Åh, vilken underbar vovva jag har!!! Eftermiddagen var jag ner till Sandviken o Bernö. Så nu har jag köpt den rosen jag ville ha o en till när jag ändå var i farten:) Så i morgon ska Mattias fixa med landet o sen ska jag plantera. Nej, nu blir det en dusch. Det var midjehögt gräs på Bladmuren så både jag o Carro är full i gräsfrön o svettiga. Ha det gott! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar