Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 25 juli 2010

Regn, regn....

Tjenix! Himlars vad det regnat inatt. Kallt är det oxå...., en bra bok blir det nog idag! Igår fixade jag inne. Gick på halvfart för jag känner så av väderomslag. Men petade i mig värktabletter o sen städade jag både uppe o tog reda på tvätt o torkade ur bilen. Man tänker så bra när man städar:) Jag har ju haft huvudbry om vilken hane jag skulle välja till Sally. Mattias vill ha en sträv eller broken hane, han gillar ju mustacher... Jag var ju totalt inne på Devil, en slät hane. Så därför har jag velat om vilken av Lindas sträva hanar jag tänkte para Sally med... ingen kändes 100 rätt... Men nu har jag bestämt mig. Jag går på min magkänsla o det jag fastnade för; Devil! Han har för sverige helt nya blodlinjer, hans mamma är världsvinnare o har gått otroligt bra i vänstervarvet. Han är supertrevlig, snygg o rör sig helt gudomligt. Dvs. han har allt! Varför har jag ens lyssnat på Mattias "mustacher"? Jag ska följa Mattias råd en annan gång i val av hane.... -när han tycker lika som mig:) Igår em. kom Erica o Ronja förbi o kikade på djuren. Jättetrevlig att ni kom! Ikväll ska vi träffas på bruks för att träna hundarna. Himla roligt att träna Carro nu, hon har rätt inställning o går jättefint. Idag blir det en lugn dag. Tror jag ska lägga mig i mitt nystädade sovrum med en bra bok, tända lite ljus o bara slappa! Hästarna är ute o jag har fixat mockningen, så jag har inget speciellt som ligger på. Skönt! Ha det gott! Kram Erica

4 kommentarer:

  1. Du jag har förslag på en hane åt Carro,jag kan skicka ett privat meddelande till dig på facebook.

    SvaraRadera
  2. Kollade på Raaw´s hanar och jag föll direkt för Capone jag,bilderna i galleriet,jaa han ser förtjusande ut.
    /Erika

    SvaraRadera
  3. Jaaa Erika, det var han eller Devil jag funderade på... Men det finns så få bra släta JR så vi tror stenhårt på denna kombination. Hoppas nu på några småttingar i slutet av augusti!!!

    SvaraRadera
  4. Hm, valpar i slutet av SEPTEMBER ska det såklart vara!!

    SvaraRadera