Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 31 juli 2010

Lördag!

Alsjöbergets Best Commander "Teo" vill gå o leta leksaken!!!
Tjenix!
Idag har jag hunnit med massor, till skillnad mot i går när kroppen var i strejk.
Först var det sovmorgon till kl.8! Kommer inte ihåg när jag sov så länge sist... Sen frukost med Mattias, mysigt med helg så man kan äta frulle o prata o mysa.
Sen blev det arbetskläder på. Började mocka vindskyddet, känns himla bra att ha gjort det. Det är något som jag gruvat mig för lääänge. Sen var det dax att åka o hämta hö. Så nu har jag vinterns förråd av småbal inne. Korv med bröd till lunch.. sen drog Mattias till beteshagen med det jag mockat ur vindskyddet o hade trimmern med o donade under staketet. Himlars vad det växt under trådarna:(
Jag drog till brukshundsklubben med hundar o Emil. Där väntade Marie, Kalle o Teo. Vi tränade passivitet tills Teo lugnat sig. Han blir ju sååå glad! :)
Sen tränade vi agillity o uppletande. Vips hade drygt en timme ramlat iväg. Carro fick träna uppletande efter Teo, himla bra att hon fick gå efter en hund. Det är ju inte så ofta man får chansen att träna så.
Efter att ha tränat på bruks åkte vi hem hit o Marie fick gå ut ett åkerspår till Teo medan jag fixade kaffe. Vi fikade o pratade medan spåret fick ligga. Teo var inte så intresserad av spåret, så det blev nog lite för lång liggtid... Men Marie fick gå ett till spår o det fick Teo o Kalle gå på en gång Marie försvann utom synhåll. Det spåret gick Teo jättebra o hittade sin trasa i slutet. Toppen när man känner att de får lyckas. Nu var det inget som Teo uppfattade som misslyckande i första spåret heller, men det är lika viktigt för förarna att det känns bra tycker jag. Ja, en riktigt trevlig eftermiddag hade vi idag. Jätteroligt att ni kom!
En tanke till Tobbe o Viktoria o deras Bamse också. Varmaste Krya på dig Kramar från oss!
Även till Erikas hund, hon har nån mystisk sjukdom o är inne på Ulltuna för koll. Åh, vad jobbigt det är när ens djur blir sjuka. Det är ju som med småbarn så svårt för de kan inte berätta vad som felas.
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar