Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 3 juli 2010

Lördag morgon:)

Tjenix!
Ett tag sen jag skrev. Men allt är bara bra här hemma på gården. Det händer saker heela tiden:) Vi har ju fått ett kanonfint stoföl. Såå lycklig över att allt gick så bra o i förtid fick hon så jag slapp hinna oroa mig:) Vetten var ut i ett annat ärende o tyckte lilla fölis såg väldigt fin ut o inte för tidigt född, så det kanske var miss om bet.datum. Glad är jag ialla fall för att jag slapp oroa mig för fölvak osv.
I trädgården händer det också saker mest varje dag. Någon ros som öppnat sina vackra blommor, en självsådd blåklint som kommit upp på egen hand inte alls där jag tänkt men så söt, eller att tomaterna sätter massor med gröna frukter o chillin som växer så det knakar. Sommaren är en underbar tid!
Jag har haft Frida ute för försäljning o många har varit intresserade o fler hit o provridit. Men nu är det klart och hon säljs till en familj utanför Hofors. Himla skönt att det blev dom, för det känns verkligen bra. De har fler islänningar o kommer främst att vara dotterns häst. Hoppas att de får lika mycket glädje av Frida som jag har haft. Hon är en supertrevlig häst.
Vi har börjat prata om att para Sally. Inget är bestämt utan vi spånar bara om hane än. Men jag har kontaktat Linda på Raaw för att få tips, det blir en av deras hanar som det känns nu. Vi fick så bra stöd o hjälp av Linda o de har riktigt trevliga hanar både i temperament o exteriört.
Nix, har även gubben kommit ur nattsärken, så nu blir det frulle i solen på altanen.
Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar