Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 16 oktober 2010

Äntligen kväller...

Tjenix!
Pust! Idag började jag med att släppa ut shettis tjejerna. Sen in för frulle o vänta på att det skulle bli liiite varmare ute. Sen en härlig höstprommis med vovvsen. Efter prommisen mockade jag o gjorde klart stallet, sen efter blev det halmning av vindskyddet. Efter det började jag rensa i växthuset... sen pallkragarna... och nu är jag himla trött men jättenöjd med allt jag hunnit med idag!
Fick även ett glädjande samtal ang. islänningarna. Nu ordnar det sig! Såå glad över denna lösning. Det är samma som köpte Frida som tar hem dem över vintern. Tanken är att hon ska köpa dem när hennes häst blir såld, men om det inte blir så kommer Isa hem igen o då är hon inriden så jag kan ha henne som ridhäst ev. Skönt att jag inte behöver grubbla över Sól o hur jag ska klara att hantera henne med min kropp. Det är alldeles för påfrestande med en islandsfölunge för mina muskler o leder. Trist, men nu blev det så himla bra!
Nej, nu ska jag ta o lägga mig o vila en stund innan middagen ska fixas. Ikväll blir det grillat med kokt pot. o bea. Mums!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar