Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 18 oktober 2010

En olycka....

Tjenix!
En olycka kommer sällan ensam sägs det... Idag jobbade jag trots att förkylningen envisades med att gnaga inombords. Kände mig rätt trött, frussen o lätt febrig o längtade efter att få krypa ner i sängen o vila är jag kom hem. Satte mig i bilen och.... tror ni bilfan startade??? Nåt jäkla fel! Startar o lägger genast av... SUCK! Som tur var så var Mattias ledig o hemma, så han kom o hämtade mig. Vi får ta tag i den i morgon, ingen av oss är jättepigg idag:(
Igår var jag o kollade på bagglammen o bestämde mig för den jag hade tänkt från början. Han är 75% gotland o lite finull. Ville ju egentligen ha en stor fin gotlandsbagge. Men denna blir nog bra. Han är mörk o fin o har fin lock, lite liten kanske, men hans mamma är gammal o han är född sent i vår, så han fick kanske inte bästa starten. Eftersom vi sparade ett tacklamm i år o Lambi o Fia är ju lite små så känns det bra med en bagge som inte är jättestor, han växer nog till sig till nästa år. Snälla Anna ska klippa honom innan han får komma hem, så himla skönt att få hjälp av henne med det, är evigt tacksam!
Valparna växer så det knakar o börjar bli mer aktiva i lådan. Det morras o de biter lite på varandra o rätt som det är så tappar dom balansen o ligger som skalbaggar på rygg:) Helt underbara! Nu bor dom i köket bredvid kökssoffan o snart ska dom nog få flytta in i datarummet med kompostgaller. Det går ju så himla fort!!! En hane är inte helt säkert tingad, har inte hört ifrån dom. Men igår hade jag besök o hennes släkting vill köpa en JR så där har jag en reservplan B om det skulle bli så. Jätteroligt att så många uppskattar Sallys vänliga temperament o att jag även är noga med val av hane. Känner mig otroligt stolt över mina nöjda valpköpare o de blivande.
Nix, nu blir det nog lite honungsvatten o alvedon igen! Jäkla förkylning:(
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar