Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 16 oktober 2010

Lördag morgon!

God morgon!
Vilken vacker dag det verkar bli! Svinkallt dock!! När jag tog ut småtjejerna var det -4 o alldeles vitt ute. Men det är vackert nu när solen skiner.
Har jobbat två dagar på ICA nu, då är jag såå trött när jag kommer hem så det blir bara det nödvändigste gjort. Orkar inte blogga någe då.
Idag o i morron är vi leeediga, såå skönt:) Har lovat Carro en långprommis strax o så ska jag pyssla lite här hemma. Det är ju lite krukor som måste tömmas o fixas lite inför vintern.
Så ska jag halma mer i vindskydden. Får nog köpa en rundbal till, så det känns toppen. Sen ska jag hämta nån småbal med halm hos en väninna. Det är toppen med småbalar med halm! Då får jag in dom i stallets foderutrymme, får inte in en stor rundbal där utan den måste stå på pall bakom vedboden med pressenning över. Den jag har där nu hade det gått hål i pressenningen:(
En stor blöt fläck i halmen som börjat mögla... därför ska jag ta bord den halm ikring som är fräsch idag. Men det är ju rätt typiskt att det händer nu, när inte bönderna härikring fått in så mycket halm... har aldrig fått nåt förstört på halmen innan...
Ja, det var lite om mina världsliga bekymmer det! :)
Valparna växer o är så himla fina nu. Dom är nog tingade allihopa, det är endast en som jag inte fått helt klart om än, men enl. "rykten" från vänners vänner är även han tingad:) Härligt när alla får såå bra hem. Känns jätteskönt det!
Sally får jättemycket mat o är ändå tunn över ryggen, hon ger verkligen allt till sina valpar. Alla valparna är nämligen jätterunda o fina! Men hon går väl upp i vikt lite när valparna börjar få smaka lite valpfoder om en vecka. Tänk vad det går fort!!! En månad till så är de nästan lev.klara. Jösses!
Nix, nu ska man kanske sätta igång kaffet så man får lite koffein i sig så man får lite energi. Går ju inte an att sitta här o plicka:)
Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar