Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 25 oktober 2010

Måndag igen...

Dagens skörd från duktiga hönepönorna!!!
Coffee sover skönt med Cinnamon Bun som kudde:)
Emil myser med busgänget!
Tjenix!
Så var snart första dagen på denna vecka över. Gud så fort dagarna ramlar iväg!!!
Idag fick jag mail av H. Hon nappade på erbjudandet om Blommehönor mot shettistäcke! :-)
Mattias muttrade när jag kom hem med två hönor till... Jag talade om att jag planerade att ge dem till H. Ja, ja muttrade han o tyckte jag skulle gett bort dem före jag tog hem nya!
Men det brukar lösa sig sa han som sket i vasken! :)
Dom nya lättklädda damerna vill jag inte lägga ut på bild än... hm, dom kör miniklänning, typ. Men dom VÄRPER!!! Tjoho vad glad jag blev när jag hittade två bruna ägg idag på golvet! Ett vitt i redet oxå. Nu väntar jag bara att Isbartjejerna ska värpa gröna ägg oxå. Så roligt att få ägg. Det är ju faktiskt därför jag vill ha höns. Så hellre värpras så det blir ägg, än trevliga Blomme. Har inte tillräckligt stort tycker jag för att ha alla kvar. Det är ca 9 kvm inne o enl. de ägg man köper i affären så kan jag ha 61 hönor till mina två tuppar... hm. Inget jag strävar efter. Därför vägrar jag köpa ägg i affären o vill ha mina frigående hönor o max 1 höna per kvm. Det är väl kanske väl tilltaget, men det blir så lortigt annars.
Igår avmaskades hästarna o jag vägde o fotade alla valpar, samt lade ut vad dom ska heta på hemsidan.
Långprommis med Carro både igår o idag. Skrev ett låångt inlägg igår om allt o när jag skulle lägga ut det blev det nåt tillfälligt fel o dom beklagade..... Skit! Orkade inte skriva om. Men det blev ju ett inlägg ikväll istället.
Idag på em. hade jag tid hos Lena o fick massage. Gud så skönt det är att bara ligga där o bli masserad, såå avkopplande. Behövde det verkligen då mina axlar o skuldror ömmat så.
Har haft båda valpköps Annorna här på valpmys ikväll. Så roligt när ni kommer! Det är mycket o intensivt med att ha valpar o valpköpare som kommer, men jag tycker det är såå roligt!!!
Nix, nu blir det nog lite TV innan dusch o sängen.
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar