Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 12 oktober 2010

Ny dag, ny fart:)

IRMA
TITTI
TVÅ MYSKILLAR!
EN TILL KILLE!
Go kväll!
Tänk vad olika mina dagar är! Igår var jag helslut o värkte så attans i kroppen. Tog in hästarna vid 19 o sen en het dusch. Gick o lade mig vid 20 -FÖRE grabbarna!! o somnade som en klubbad vid 20,30!
Idag var det en ny dag med ny fart som tur är! Började med jobb, fick ett samtal från skolan o bara att hoppa i bilen o hämta Isac. Tur att man bara har typ 3 min dit! Han hade fått en hård boll rätt i bakhuvudet o hade jätteont:(
Men hem o han fick en halv alvedon o ligga o vila. Jag fixade med vattenslangen o vattnade hästarna o fåren. Pysslade lite med kaninerna o mellan var jag in o checkade Isac. Gobiten piggade som tur var på sig rätt fort. Lunch o sen var Isac så pigg så jag åkte tillbaka till jobbet en timme.
Hem o grejade lite. Sen kom svägerskan förbi på titt på nya hästen o valpar. Kaffe o låång pratstund blev det!
Sen tog jag mig i kragen o klädde mig rejält o på med flexoberten o ut på prommis med Carro. Det blev en långis som gjorde gott i kroppen på mig o knoppen på Carro:) Vi tränade nämligen frammåtsändande o inkallningar på prommisen. Nästan en timme i rask takt gjorde mig varm o skön i kroppen. Anna kom förbi på en valpmys snabbis. Dom kommer en längre sväng i morgon, så vi hinner fika lite då:)
Mattias hade middagen fixad när jag kom hem från prommisen, så det var skönt att sätta sig o äta o klockan var efter 18,30. Kom på att jag hade en surdeg upptagen ur frysen... så nu är de utbakade till limpor o jäser sista svängen.
Nu ska jag ut o ta in hästarna o sen in o grädda.
Uuuuuuunderbart med en dag med lite energi! :)
Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Så fina de är valparna. de ska bli så mysigt att få gosa md dem :-)

    Söt liten tjej Irma också. Kul för Titti att få en kompis igen.

    Kram

    SvaraRadera