Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 2 oktober 2010

Lördag kväll i min ensamhet...

Gokväll!!! Ja, här är det dött... Mattias jobbar natt, Isac sover hos Jocke o Emil har slocknat! Isac for 8,30 i morse för att spela fotbolls cup i Torsåker. Det gick superbra o de kom tvåa av 12 lag. Gissa om han var stolt som en tupp när han kom hem efter 18! och trött.... Åh, vad jag är glad för hans skull!!! Det går så himla fort med grabbarna nu. Det känns som att de växer fortare än man hinner med. Synd att vi inte hade möjlighet att vara där o titta, men att vara borta från 8,30-18 går ju inte med bebbar i huset. Emil var med en kompis till Leklandet i Gävle o for vid 10,30 o kom hem vid 17,30-tiden. Även han var ju väldigt nöjd.. :) Vi käkade middag lite snabbt o åkte sen upp till Åmot o fikade för Tese fyllde år igår. Himlars vad syskonbarnen växer upp fort! Jag o Mattias var iväg en snabbis in till Gävle o handlade lite "måste" grejor idag. Jag köpte lite nya blommor till köksfönstret, pressenning till rundbalsgrinden mm. mm. Mattias skulle ha nåt till bilarna, olja o filter? o en massa annat. Det blev bara in o ut på några ställen o sen hem till valparna. Sally är jätteduktig mamma, men inte alls lika klistrad i valplådan som hon var första veckorna förra kullen. Hon har bra med mat, för dom växer jämnt o bra. Carro bara ääääälskar de små!!! Hoppas verkligen att jag får en kull efter henne. Hon är sååå bra i sin mentalitet o hon skulle älska att ha egna valpar. Ja, sen på em. var det fint väder så jag pysslade med kaninerna lite. Fixade mer kompostgaller så Gozans bur blev större o rev gräs o klippte kvistar till dem. Fåren ska hem i morgon fm. Jag hoppas att dom är säkrare här hemma nu, för vi har en varg som stryker ikring här. Man blir ju orolig för fåren när man vet att han rör sig här i krokarna. Känns faktiskt lite olustigt:( Men är dom här hemma så är det ordentligt med ström i trådarna, så då ska jag väl bli lite lugnare. Petade ner lite lökar i gräsmattan under äppelträdet idag. Köpte lite krokusar som var så vackra på Blomsterlandet. Gula med svarta o röda streck i ådringen. I morron blir det att fösa hem tackorna o sen kommer blivande valpspekulanter hit på besök. Ska bli jättetrevligt att träffa dom! Ha det gott! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar