Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 10 oktober 2010

Söndag igen... 101010!

Smevallens Irma med sin otroligt vackra man o pannlugg!!
Trött o nöjd!
Myyyyser med mamma!
God morgon!
Kl. är bara 8,45 o hästarna är redan ute o mockat till dom. Hästfinkan är urstädad o frukosten intagen. Nu ska jag ta en prommis med hundarna, sen hämta Emil som sovit över hos en kompis. Sen blir det Åmot o lämna igen finkan. Isac o Mattias har åkt ner till Ockelbo. Isac har sin första innebandymatch där han ska stå i mål! Mattias skulle passa på att träna lite o sen titta på Isacs match.
Igår var vi till Huddik o hämtade nya ponnyn. Irma heter hon o är så himla söööt!!! Både till sättet o utseendet är hon en superfin ponny. När jag släppte in henne till Titti så pep dom o slog mot varann, typiskt kärringar! sen tog shettisgenen över o dom stegade med bestämda steg till höhäcken:) När jag hämtade in dom till natten stod dom bredvid varann o mumsade hö. Så himla söta ihop! Irma var dock väldigt nervös över resan o sitt nya hem, så hon var jättelös i magen:( Men jag tvättade svansen igår kväll o så gjorde jag ordning Hippolyts "Irish Mash" o hade i lite vanlig bakjäst. Hon hade ätit upp det i morse o det var två högar med fastare bollar. Skönt om hon slipper vara så dålig i magen, man blir ju orolig för hon är ju dräktig oxå.
Fick laga staketet när jag kom hem igår. Älgarna hade sprungit förbi o inte orkat lyfta på benen.... suck! Trådarna var meddragna låångt upp i skogen. Älgen måste ha fått sig en riktig kyss av elen, så jag hoppas dom hoppar nästa gång dom passerar!
Nu ska jag gå en prommis med vovvsen. Är så himla stel i kroppen så jag behöver gå en längre sväng o mjuka upp mina muskler o leder. Det är så vackert ute med alla gula o orange löv, det är liksom medicin det:)
Ikväll kommer det valpköpare o tittar igen. Trevligt att få se dem igen! Valparna har börjat öppna ögonen o blir ju sötare för varje dag! Ska väga dom idag också, alla ser runda o fina ut o Sally är som ett streck fast hon äter som en varg:)
Ha en bra dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar