Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 23 oktober 2010

Lördag!

Carro nere vid Norrbosjön i det vackra höstvädret.
Hönsen njuter också av den vackra höstsolen. 6 hönor o tupp i bild!
Goaste gänget!!!
Tjenix!
Vilket uuunderbart väder vi haft idag! Riktigt soligt o fint o trots -4 tror jag det var i morse så kröp det upp till nån plusgrad under dagen, härligt!
Hade ett halvt paket jäst i kylen o skulle få besök. Så det blev lite kanelbullar gjorda o sen klädde jag mig o tog en långprommis med Carro. Härligt att gå i den friska kyliga luften o såå vackert ute med rimfrost i gräset.
Hem o fixade med djuren. Fyllde på vatten o hö till alla hästar, får o kaniner. Hönsen fick komma ut o picka, dom gillar att spatsera runt ute. Förstår dom!
Sen kom Anna o Linn på valpmys o fika med nybakta bullar. Härligt att träffas o vi har som vanligt mycket att prata om! :)
Tiden ramlade iväg o sen var det sen lunch vid 16-tiden... Gjorde pot.mos o stekte rödingfilé o citron majjo till. Såå gott!!!
Sen var jag ut o fixade lite mer med djuren o eldade. Mattias kom hem strax efter 18. Han har långa 12-timmars denna helg. Så nu blir det tidig kväller. Isac har innebandymatch i morron bitti.
Hinner jag ska jag åka o hämta två nya hönor i morgon. Så trött på mina damer som inte värper... Vill ju gärna ha bruna ägg, så nu ska två bruna värphybrider få flytta hit. Ska bli jätteroligt att få ha såna! Ska fråga Hanna om hon vill ta sig ann mina Blommehönor... Hon har ett täcke som Irma kan ha som jag ska försöka byta till mig:)
Ha en härlig lördagkväll!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar