Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 3 oktober 2010

Söndag kväll...

Tjenix! Idag var det tänkt att jag skulle städa ur växthuset. Men Anna hörde av sig o ville klippa mina får. Sånt tackar man ju inte nej till:) Jag trodde inte att det skulle bli något, för hon klippte sina 12 igår! Så i morron får hon nog ta hjälp ur sängen!!!! :) Skönt att få dem klippta. Innan jag släppte ut dom så gav jag maskmedel, så nu är dom hela o rena både in o utvärtes. Har stängt så dom får vara här hemma nu o öppnat en hösilagebal till dom så dom kan äta sig varma ett par dagar. Dom brukar äta mycket mer ett tag när dom är nyklippta. Skönt att ha dom här hemma när vargen stryker kring huset. Det är ju mkt. bättre kräm på trådarna här hemma när man kopplar bort stora beteshagen på nästan 5 ha. På em. nästan precis när vi var klar med sista tackan, kom valpspekulanter o hälsade på. Jätteroligt att få träffas o se vilka de är. Jag uppskattar verkligen att jag har så himla bra valpköpare även till dessa valpar. Det är få förunnat o jag känner mig verkligen varm i hjärtat över det. De jag inte känner eller har träffat förr har kommit o träffat oss innan valparna blev födda o nu när de har anlänt o det känns sååå himla bra! Nu har vi klämt i oss älgstek med gräddsås o kokt pot. till middag. Guuuud såååå gott!!! Verkligen mumsigt när man saltar o pepprar o bryner steken, sveper in i bakplåtspapper o i med termometer o in i ungnen på 100 grader tills innertemp visar på 70. Smälter i munnen! Så nu är det bara ett bad kvar så man får av sista fårdoften innan det är dax för kudden! :-) Ha det gott! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar