Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 12 mars 2011

Min kaotiska mage:(

Nästan hemma från gårdagens prommis, där i bakgrunden skymtar vårt hus! God morgon! Ännu en supervacker dag med strålande solsken från klarblå himmel. UNDERBART! Släppte ut Irma i morse o gick in för frukost. Blev A-fil med frusna blåbär. Ska vara bra för magen, men inte min.... MAGKNIP! o fort in på toa. Fattar inte att jag får diarré, men har ingen huvudvärk o är pigg. Mattias tror att det beror på mina reuma mediciner. Vette katten. Nu har jag läst om laktosintolerans o det kan man få om man redan är irriterad i tarmslämhinnor. Tja, det kan inte vara nån vanlig magsjuka ialla fall. Ingen annan i familjen känner av något. Så nu blir det en kopp te med honung o utan mjölk... en rostmacka kanske man törs äta?! Igår åt vi pannkakor till lunch med hälften mjölk o ägg o det gick ju bra.... sen kyckling med sås på vatten, majsena o grädde med pasta o broccoli till middag, men det gjorde att magen lät o bullrade tills jag somnade... Jaa, inte vet jag, men hungrig är jag o inga andra fel... utom dom vanliga då:) Ha en fin dag, min kommer att tillbringas utomhus mest! Kram Erica

5 kommentarer:

  1. Det verkar som om du fått IBS (irritable bowel syndrome eller vad det heter), min sambo har det och det är inte så skoj. Han har slutat med mejeriprodukter och kött och är lite bättre. Det verkar viktigt att äta på regelbundna tider för honom också.
    Du kanske ska kolla upp dig så du inte blir sämre, magen är inte att leka med:)
    /Millan

    SvaraRadera
  2. Till att börja med kan du försöka med Dofilus ett par dagar och rostat bröd utan smör.Kör det i någon dag.
    Sen kan du prova skonkost, kanske fiskbullar och potatis mos.
    Hoppas du blir bättre snart, för sånt där är verkligen tråkigt....
    Du kan också äta lite torkad Papaya,det har stoppande effekt.Finns oftast bland naturgodiset.
    /Erika

    SvaraRadera
  3. Hej Erica,

    Har mailat dig tel till Catherine (min kompis) som har för många tuppar. Hon kan säkert fixa fram en bild. Ville bara säga det så hör gärna av dig till henne om du är intresserad för läget mellan tupparna är ganska akut då dom inte kommer överens så han kanske slipper hamna i himlen. Trevlig helg! Hälsninga Malin

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen, det värmer!
    Ja, pappa har Crowns syndrom o tankarna går ju iväg om det kan vara nåt sånt... Fy isåfall!!! Ska ringa om tuppen, tack!
    Kram Erica

    SvaraRadera
  5. Det är valpsjuka, det är Märta!
    //Anders.

    SvaraRadera