Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 11 mars 2011

Sol ute sol inne sol i hjärtat sol i sinnet...

Halloj!
Vilken underbar dag det är idag! Strålande sol från en klarblå himmel o det droppar från taken. Uuuunderbart!
Jag dras fortfarande med min magsjuka:(
Förstår inte varför, för egentligen känner jag mig inte sjuk.
Men började med magknip o toabesök. Ut med Irma o gjorde klart stallet. Sen det blev te o en rostsmörgås till frulle.
Sen städade jag övervåningen, dammsög torkade golven o ut med våra sängkläder. Tvättade o lade i nytt i sängarna. Rensade lite nere o fixade i tvättstugan.
Var fortfarande full av energi o solen sken så underbart.
Käkade en banan o satt på mig "lortkläder". Gick ut o städade ur hönshuset. Skönt att ha det gjort, nu när det är vår blir jag sugen på att skaffa höns igen. Funderar vad jag vill ha... finns många fina hönsraser att välja på. Skulle nog vilja köpa en hedemora tupp o höna o sen köpa några bruna "industrihönor" för äggens skull. Blir nog så. Hönshuset är ialla fall rent o fint o det känns såå tomt utan höns o egna ägg.
Ja, nu är klockan snart 12 så jag ska fixa lite lunch.
Sen blir det en prommis med hundarna i det vackra vädret.
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar