Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 25 mars 2011

Slut på denna vecka oxå...

Tjenix! Japp, så var det fredag o ännu en vecka slut. Nästa fredag har jag en valp hemma o det är verkligen nedräkning nu!!! Denna vecka har varit jobbig. Det har blåst hela veckan o jag känner av det i hela kroppen. Blir jätteöm för beröring sådär så det är svårt att ha byxor o tröa som sitter åt eller kanten på trosor strumpor mm. o det värker i kroppen o jag blir så trött o orkeslös:( Idag är jag ialla fall ledig o det blev lite tvätt o städning på förmiddagen o sen en 45 minuters prommis med vovvsen. Carro springer o springer o är helt galen när vi går i skoterspåret:) Stackars Sally springs över så hon rullar..... sen är rödtottan borta innan Sally -fly förbannad! hinner upp på sina korta ben. Ja dom är roliga. Nu efter prommisen har jag bara vilat. Blir så slut efter att ha gjort något, men jag hoppas på bli lite piggare så ska jag åka till Granngården o handla lite till djuren. En em. kaffe strax kanske piggar upp!? Mattias jobbar em. så han kommer inte hem förrän seeeent han. Få se om jag orkar vara vaken.. brukar hinna somna när han jobbar em. tänk att jag är så himla kvällstrött. Men jag går oftast upp vid 6 på morgonen o jag älskar morgonen. Så skönt att ge Irma sitt kraftfoder inne o höra hennes mumsande. Sätter på Natasja grimman under tiden o bara njuter av prasslet i boxarna o Irmas tuggande. Sen får dom gå ut i hagen o jag mockar. Sen får fåren vatten o lite havre o jag står o tittar på dom en stund så att alla mår bra. Tackornas juver blir större o större o nu kan det bli lamm när som. Fia o Ulla ser stora ut i juvrena, men även Mia, Lambi, Tia o Kia är ifyllda sen nån vecka o lilla Älva har oxå juver. Var osäker på om hon skulle bli dräktig eftersom hon är ungtacka, men hon har lamm i magen. Det är en jobbig men härlig tid med lammningarna! Ha en fin fredag! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar