Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 18 mars 2011

Skitväder!!!

Supertrevliga hönan "Näbban" har bara halva övre näbben, men är tung o fin så hon verkar klara sig jättebra trots detta.
Finaste hönan är vackra "Röda" har liksom burriga byxor o går åt rött i halsfjädrarna.
Här är lilla "Bruna" som är fulast i fjädrarna, slätast i fjäderdräkten men har en vackert mörk mahogny färg.
Go kväll!
Vilket jäkla skitväder! Det har snöat massor idag o nu är det glansis under o drygt 1 dm snö över. Fy, vill inte gå ut:(
Var ut o pysslade med djuren, men man går bara o spänner sig o är livrädd för att tratta på rumpan.
Blev ingen prommis utan jag tar det i morgon istället.
När jag skjutsat grabbarna till skolan stannade jag hos Stina på vägen hem. Fick kaffe o rena rama hotell frukosten! Hon är ju för härlig o hade stekt ägg, bacon o hade smörgås o ost o rädisor o tomat. Kaffet toppades med en klick vispgrädde o kanel. Mmmmmmmm!
Det var alldeles för länge sedan vi träffades på fika, så givetvis blev det en lååång pratstund. Jättetrevligt min härliga vän!
Hem o kollade nya invånarna. Jag var o köpte några bruna Lohmanhönor igår. Jag hoppas få tag i en hedemora höna o tupp också, men det verkar lite trögt.... Så nu har jag ialla fall några damer i hönshuset som förhoppningsvis ska ge oss härliga ägg.
Idag fick jag tre ägg, inte illa! De bruna Lohman är supertrevliga fast dom kommer från produktion. Dom sprätter i spånet o halmen o pickade glatt i sig brödbitar o sallad som dom inte gjort annat. Jag hade delat av hönshuset så dom hade värmelampan ovanför sittpinnen i natt, men idag när jag kom ut hade dom tänkt annat. Dom hade tagit sig över o gick o kollade in resten av hönshuset. Så nu har jag spånat upp o dom tre damerna har 9 kvm att gå o spatsera i. Det är väl liiiite skillnad mot hönseriet:)
Såå glad för mina hönepönor!
Nu ska jag gå o vila igen, kroppen vill inte i detta väder o jag är öm o stel i hela kroppen:(
Ha en fin fredagkväll!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar