Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 15 mars 2011

Vanlig tisdag, så skönt!

Ovanför Sally på vår prommis idag. Nedan vackra Natasja fast det blev inte så bra kort..
Tjenix!
Idag var det jobb på shemat som vanligt. Skönt när man kan gå till jobbet!
Förra veckan var ju pest o pina. Men nu är jag så mycket bättre o det är lungnare i tarmarna. Pratade med läkaren i går o om det fortsätter vill dom remittera till mage/tarm avdelningen. Där gör dom väl isåfall en del mindre trevliga undersökningar.... Men min läkare var rädd att om det fortsätter kan det vara Crowns syndrom. Min pappa har det o har man det i släkten o reumatiskt som går på större leder så har man sett att det kan gå "hand i hand". Hm, nu räcker det med skit! Men jag håller tummar o tår att det är nån inflammation i tarmen som går över o inget mer. Jag äter väl kokt mat ett tag så det får vara lugnt åt de inre regionerna ett tag. Inget kaffe har jag druckit heller. På flera dagar!!!! Men jag dricker te istället, det är ju lite koffein i det o snällare för magen. Gott det med, men inget slår ju kaffetåren såklart. Men jag lugnar mig nog nån dag till.
Efter jobbet så var det pyssel med djuren. Mat o vatten åt alla 4-beningar. Sen tog jag o Sally en prommis ner till skoterleden o vände. Gud så vackert det är i skogen när solen skiner. Jag gick o njöt o Sally for fram som en tossa. Hon tyckte nog att det var skönt att slippa bli överkörd av Carro stup i ett. Carro är med husse hon. Men strax kommer dom hem, så då blir det nog en kort prommis med henne.
Söndag kväll kom en ny häst hit!
Det är ett jättesnällt shettissto som ska vara sällskap till Irma. Det märks att Irma saknar Titti. Hon tittar in i hennes box varje gång hon går förbi, och det skär i mitt hjärta. Min väninna i Tärnsjö som har shettisuppfödning mailade jag om hon visste nåt. Då kom det ett mail från en tjej utanför Söderhamn som undrade om jag ville ha hennes sto på foder. Jag är så stolt över att få äran att ha detta sto. Hon är ett holländskt sto som blivit premierad på hela 44 p. Riktigt fin!!! Men huvudsaken för mig är att hon är snäll o passar med Irma o det är hon. Natasja heter hon o ska bo här drygt ett år.
Ska kolla om jag kan hälsa på Märta o Shania nån dag. Nu är jag valpsjuk!!!! Tänk vad hon ska ha växt nu. Mmmmm längtar tills jag får hem min valp!
Ha en riktigt fin, alldeles vanlig tisdag!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Hej Erica!

    Skönt att magen har lugnat ner sig! Undrar om du menar Crohns sjukdom, som ju går hand i hand med reumatiska problem? Vet en hel del med den sjukdomen som faktiskt inte är så ovanlig. Hoppas att du får hjälp så att du åtminstone kan äta normalt... plus någon uppiggande kaffetår!

    Bea o jag har också gått vår dagliga runda och hon älskar att klättra upp på de allra högsta snövallarna... och dom är höööga, fortfarande. Nu tycker jag att snön skall smälta bort så vi kan börja promenera på barmark.

    Så roligt med nya hästen, hoppas att hon kommer att trivas... och det gör hon säkert..:-)

    Sköt om dig nu!!!

    Kram/Eva

    SvaraRadera