Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 2 mars 2011

Ack sån väntan....

Gokväll! Idag har jag väntat hela dagen på samtal från djurtjänst att dom skulle komma. Nu ringde han nyss, efter kl.18.... Dom fick inte tillbaka lastbilen från verkstaden idag heller, så dom kommer i morgon:( Såå himla jobbigt att gå o vänta! Får ge Titti fenylbutazon i kväll o i morron bitti mot smärtan. Men i morgon ska hon avlivas. Nu får det vara nog! Jag ser att hon inte är helt smärtfri o det gör så ont i mig att se henne så. Varför ska det vara så svårt att få en häst hämtad? Vill ju inte avliva henne o ha henne liggandes heller, det vore hemskt om räven skulle vara framme.... fy, det vill jag inte. Stannade till vid brukshundsklubben en kvart idag på vägen hem. Skjutsade Mattias för att hämta bilen så nu är den äntligen fixad! Solen sken men det blåste, men Carro var så laddad så jag glömde bort blåsten:) Härliga hund! Hon var heltaggad o tyckte det var superkul att träna lite. Vi gick lite fritt följ med belöning ofta vid superkontakt, sen lite kryp som Carro tycker är såå roligt samt inkallning med stå, skall o lite fjärr. Maud skulle komma dit vid 15, men jag var bara där från 14,50 till 15,05 ungefär, så hon hann tyvärr inte dit. Men det gav mersmak att träna o jag behöver lite annat att tänka på nu. Ska kolla om jag får komma o valpmysa lite i helgen. Det är så underbart att träffa valparna o se hur dom växer. Sen är det så trevligt att få prata med uppfödaren, jag har ju mycket att lära om vallningen. Sen pratar vi en massa annat o tiden bara flyger iväg, så det är alltid lika trevligt! Imorgon är jag ledig så då ska jag vänta på djurtjänst o så hade jag velat göra något med grabbarna enda dagen jag är ledig på sportlovet.... Hoppas vi hinner upp till Rönnåsen en sväng i morgon fm. Det skulle vara jättemysigt! Ha det bäst! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar