Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 16 mars 2011

Valpmyst!

Men guuud så trött jag är! Såå skönt att vila i vårsolen...
Vaddå, sa du något??
Hörru mamma nu är min blivande matte här!
Hörde du mamma, min blivande matte är här!!! Ja, ja vad du tjatar unge...
Go kväll!
Åh, idag var jag äääntligen ner till Shania o hälsade på min härliga Märta. Såå jag längtat!!! När jag kom var valparna o Lazy ute i rasthagen. Jättefint hade dom det där i vårsolen. Det var underbart att bara stå o titta på dom när dom for fram o busade. Sen när dom var trött så ramlade dom ihop o sov bara. Underbara!
Vi tog in valparna o Lazy för utestunden var slut. Jag bar in Märta jag:) Min goa härliga lilla valp. Hon fick springa lös i köket ett tag o gissa om det var race! Vilken bustjej!!! Så härligt frammåt o undersökande o rätt som det var full fart upp i famnen o pussade o svansen går i 190, för att sen dyka ner o bita en i tån;) Det är ljuvligt med valpar!
En fika o lång pratstund med Shania som alltid är lika trevligt. Jag är såå glad över att jag i mina "valpletartankar" skrev ett mail till henne om valpförfrågning. Det känns jättebra o jag är stolt över att få bli valpköpare hos henne.
Jag läser en bok om vallning nu som jag lånat av henne. Hm, undrar om jag kan lära mig o Märta allt?? Det är go away, come by o lay down. Ja det är väl ingen konst, men att sen få det att funka i praktiken är nog lite värre.... Ska bli sååå roligt! Så jag hoppas att jag min vimsvirrpanna kan få till det. Tävlingsmänniska som jag är så är ju drömmen att kunna starta ett vallprov med Märta.... Jag ska ialla fall ha det som mål. Också ska hon bli lydnadschampinjon;-)
Mattias ringde när jag var på G att klä mig för att åka hem. Min underbara man hade maten färdig o tända ljus när jag kom hem. Härligt med lite vardagsmys! Så efter middagen så var det intag av hästar o pyssel med kaninerna. Provade ett träns jag hade på Natasja, men det var för litet. Bettet passade men jag måste köpa ett shettisträns, eller ponny stl. Hon är en rätt stor madam.
Nu smuttar jag på en kopp te o snart ska jag nog krypa ner under täcket. Mattias har åkt o jobbat han, trist med nätter. Nix nu ska jag mysa om grabbarna o göra go natt med dom.
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Hej!

    Förstår din känsla inför en alldeles ny o gosig liten valp!!!

    /Eva Ö

    SvaraRadera