Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 31 mars 2011

Trött!!!

Carro är bara helt underbar med valpar hon!!!
Här är Sally o Märta i lektagen, båda gillar trasorna!
Här är den stolta trasvinnaren!!!!
Gokväll!!
Jisses vad kallt det var i natt. Kan tala om att när det är -12 ute o man ska ut med en valp ett antal gånger per natt i nattlinne o tofflor är så är det skitkallt!!!
Märta hade lite diarré antagligen pga allt bilåkande samt vaccinet.
Märta hämtades igår!
Min lilla härliga turboråtta blev vet.besiktad o vaccinerad igår. Jag följde med Shania till vetten o sen när vi kom hem så blev det pappersformaliteter o sen åkte jag o Märta hem till Ockelbo. Det var härligt att äntligen få ta med henne hem. Det är suveränt att få köpa valp av Shania när jag fått vara där så mycket jag velat o följa lilla Märtas uppväxt. Nu är resten upp till mig.... men vallningen ska jag få hjälp med. Jisses vad roligt det ska bli att få lära sig att valla!
Igår kväll så nedkom så äntligen Ulla med lammen. Det blev tre o en är pytteliten:(
Jag har fått nappa den så den ska få i sig mat för jag tror inte han får komma till o dia riktigt utan hans syskon tränger sig före o då blir han utan. Hoppas att han kommer igång. Det är så himla ledsamt när dom inte klarar sig. Men jag försöker så gott jag kan för att få honom att överleva o mer kan jag ju inte göra. Mattias var ut o gav honom idag när jag jobbade, så han får mat regelbundet.
Ja, jag är rätt trött ikväll!
Så nu blir det en dusch o sen sängen:)
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar