Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 26 mars 2011

Myslördag...

Mattias o grabbarna åt lunch på Mc D o Emil fick en ansiktsmålning han:)
Fiiina tyger!!! Tack snälla mamma, nu ska Märta få en kudde!!!
Söööta ljuvliga Märta, fick ingen riktigt bra bild idag... men hon är ju som en karamell:)
Carro vid ån man går över i Högbo när man går "Runt sjön", såå fint där!
Go kväll!
Idag var det utsläpp av hästarna o pyssel med fåren. Det ska bäras vatten o kollas juver för nu är det lammningar när som! Mockade o gjorde klart stallet o sen in o käkade frulle. Mysigt att få dricka kaffe o äta sin smörgås med Mattias i lugn o ro. Helger är sköna dom.
Vid 10,30 åkte jag ner till Högbo bruk. Tog en prommis runt sjön, en slinga som är 3,7 km. Härligt vackert väder, men det blåste som attans så det bet i kinderna. Det är mysigt att gå den rundan, gick där ofta när vi bodde i Sandviken. Det är en lagom tur o man kan gå på i rask takt för underlaget är nästan alltid jättebra. Nu var asfalten framme nästan hela vägen o det är lite hårt för mina höfter, men det var skönt att kunna gå utan att vara rädd att halka. Jag gick på i bra fart tyckte jag, tog ca 40 min.
Sen åkte jag till Bernö o botaniserade lite bland blommorna. Det blev en pellis, en rosmarin, påskliljor o en bukett tulpaner till Shania.
Sen åkte jag till Shania o myste med Märta o fikade. Goa Shania hon hade gjort våfflor med grädde o sylt till kaffet. Nu blir man bortskämd av uppfödaren!
En lång trevlig pratstund hade vi också innan vi gick ut för valparna var ute o myste en stund till med Märta. Valparna är sjövilda nu o såå härliga. Dom slet o drog i mina skosnören o jeans o är verkligen frammåt. När jag tog upp Märta så myser hon in nosen vid halsen o bara är helt uuunderbar! Åh, vad roligt det ska bli att få hem henne i slutet av veckan!!!
Efter det följde jag med Shania ner till fårhuset o kollade in fåren. Jisses vilka "big mama" det var där! Alla hennes tackor är köttrasblandningar o några rena suffolk o dom var verkligen gigantiska. Dom hoppas jag få se massor av i vår när vi ska valla. Eller rättare sagt blir det väl Anders o Shania som vallar o jag ska se o lära jag:)
Jag är verkligen så glad för att få förmånen att ha en sån härlig uppfödare som stöd. Hoppas att jag inte gör henne besviken bara;)
Tja, efter det var det ner o hämta grabbarna på Mc D för dom hade varit med Mattias på fotbollsmatch o sen åkte dom o käkade där. Jag var inte så sugen på nåt sånt o kikade hellre på fåren jag:) Mattias åkte sen till en kompis på kaffe för att slippa åka fram o tillbaka för han började jobba 17,30 o har en 12-timmars natt framför sig.
Grabbarna o jag åke till ICA o handlade lite o sen hem. Nu har jag pysslat lite mer med djuren o eldat. Gjorde i ordning en lammbox för några av tackorna är väldigt svullna i bak o har väl fyllda juver. Vill ha det förberett så jag kan stänga undan om det skulle behövas. Ny saltsten o vatten igen i kväll var det förutom lite extra koll på juvren.
Nu har jag ett digestive med brieost o ett halvt glas vitt som lördagsgodis. Mmmmmmm!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar