Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 12 augusti 2011

Fredag kväll...

Tjenix!

En seg dag har det varit idag o jag är inte alls så pigg....

Roligt att Stina kom förbi o hämtade lite dynga till landen o så tog vi en kopp kaffe på altanen. Sen segade jag på tills det var dax för rengöring o leta på något annat än mysbyxor o tofflor.... Anna fyllde 16 år i onsdags o i kväll firade vi henne.



En sväng till Åmot o fick god paj o kakor o kaffe mums! Med hem följde Isac o Jocke, datorer mm också fick Kalli följa med hem! Hon är supergo o trevlig o alla tycker hon är dryg...... Jag kan inte förstå???? ;)
Hon är en ca 6 månaders staffe tjej o man blir bara glad när man ser henne! Hon påminner mkt om Maja, men hon är nog lite korkad;)
Vi har ju funderat på att köpa en staffe många gånger för jag o Mattias gillar verkligen rasen. Så när både Stefan o Thomas ville att jag skulle vara hundvakt så dom slapp så då fick hon följa med hem hit. Tese vet inget så jag hoppas hon inte misstycker....
 Så härligt vackert väder är det ikväll, gick bara o njöööt i skogen!

Och så här trötta är dom nu:)


En härlig skogsprommis gick jag med alla tjejjer när vi kom hem. Så mysigt för alla går ihop tack vare att Carro styr upp alla. Hon är en klippa min underbara tjej! Så trygg o stabil o så säker i hundspråk.
Hon höglöper nu!
 Men jag har ingen hane att prova para henne med, så det blir inget. Synd!!!
Men jag har frågat den jag gillar bäst o han hade tyvärr en annan tik lovad nu. Jag är inte så pigg så jag orkade jaga någon annan hane idag med så himla kort varsel, så det får vara.
Trist men så är livet ibland.
Carro har såå svåra löp o jag visste inte ens att hon löpte! Så när hanarna på klubben hackade tänder runt om henne igår o hanhundsägarna frågade om hon löper, så kan jag ju säga att jag fattade nada! Pinsamt, men hon höglöper!!! Svullen o allt som hon inte brukar vara. Men när jag pratade med folk med andra raser igår så fick jag höra om tikar som höglöpte o blödde sedan, kanske är inte Carro så knepig o unik, utan det är fler tikar som har konstiga/ avvikande löp utan att det är så konstigt.. Ja inte lätt när man vill para dom då ialla fall.
Men nu blev det inget  -thats life.........

Ha en fortsatt härlig fredagkväll!
Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Du får väl prova nästa löp,hon är ju en bra hund;-))

    Kram Carina & vovvarna

    SvaraRadera