Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 23 augusti 2011

Vallträning...

Tjenix!

Igår bar det iväg mot Högbo. Hade träff med ett par som köpte två gotlandskaniner av mig. Roligt att få sälja till några som ska starta upp genbank! Dessa två kaniner var så fina o speciellt hanen är så himla trevligt o då önskar man ju att dom får föra generna vidare i genbank.
Med sig hade dom mina nya höns:)
Såå glad över dem!!! Det är två hedemora unghönor med genbanksintyg. En svart med guldkrage och en gul ullhöna. Superfiiiina!!!
 Focuserad Märta ska hålla och sen flytta 15 st rejäla bagglamm.

 Här jobbar hon på o är så focuserad o målmedveten i vallningen, bara 6 månader!!!


Min underbara lilla tjej jobbar så duktigt!!! Oooooo vad jag är nöjd med henne!!!


Sen åkte jag över vägen o mötte upp Shania. Blev sen:(
Trodde inte jag skulle hinna träna något med Märta för sen hade Shania privatlektioner. Men jag hann ta ut min lilla tjej en sväng. Hon jobbade så himla bra! Jäklar vad häftigt det är med vallning!!! Trodde inte jag skulle orka valla över huvud taget för jag var rasslig i lederna o ont i halsen.. Men väl i fårhagen glömmer man tid, rum o krämpor:)
Vi hämtade fåren borta i hagen där dom gått upp i en dunge. Märta jobbade så fint o vi föste dom tillbaka där de andra stod. Tränade då avståndet till flocken och att hon lyssnar på mina ligg o sakta. Sen fick hon balansera dom o hålla dom där o det gjorde hon så fint. Vi gick även fram o tillbaka i hagen några svängar så Märta fick träna drivning. Hon är bara helt uuuuunderbar min tjej!!!

Sen tittade vi på hundarna som tränade för Shania. Det var två aussies som var där o det är roligt att se dem valla. Båda var från Sugarwinds kennel o det är linjer jag gillar o hundarna var i olika utbildningsnivå o ålder, men båda duktiga. Hanen är en riktigt fin kille!

Tja, sen hem o fixa lite innan jag stöp i säng!:-)

Idag har jag varit till banken o nu ska jag packa det sista. Men först blir det en skogsprommis med vovvarna för det är så underbart väder ute!

Hörs om en vecka, i morgon åker vi till Bahia Felize o ska vicka på tårna o dricka paraplydrinkar en vecka!!! :)

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar