Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 9 augusti 2011

Regn, regn....

Tjenix!

Idag var det soligt en stund på fm. men sen har det stått som spön i backen heeela dagen:(

Läste bok o vilade när jag kom hem från jobbet, känner av vädret i kroppen... 
Tränade lite inne med klickern. Det var Sally som fick träna att stå på bordet, inför utställningarna vi anmält oss till. Märta fick träna att stå på en target matta o snabba ligg. Bra järngympa för båda!
Men sen efter middagen så fick jag ta ett rejält tag i kragen på mig själv o klä på mig o gå ut o gå med vovvarna! Regnjacka på o eccokängorna sen gick vi!
Det blev drygt en timmes prommis efter grusvägen bort mot Svartsbo. Måste bli drygt 5 km o det var skööönt:) Det regnade rätt bra hela vägen bort o sen var det uppehåll nästan hela vägen hem, men när vi korsade Movägen så öppnade sig himlen igen. Men jag var både svettig o blöt då så det spelade ingen roll. Hundarna var genomblöta o jättegrusiga o lortiga, så det var bara att lämna Carro o Märta ute o ta Sally rätt in i badkaret för tvätt. Sen fick Märta en tvätt o sist så var Mattias snäll o tog Carro. Så nu ligger det tre blöta o nöjda hundar vid mina fötter.
Nu ska jag ta en dusch oxå o hoppas det finns lite varmvatten kvar:)

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar